АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ про результати проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики серед учнів ПТНЗ у 2015-2016 н.р.
На виконання заходів, спрямованих на реалізацію "Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011–2015 роки", поліпшення роботи з обдарованою молоддю, підвищення якості знань учнів професійно-технічних навчальних закладів, наказу Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 09.11.2015 №738/0/212-15 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів серед учнів ПТНЗ області у 2015-2016 н.р.» учні професійно-технічних навчальних закладів області взяли участь у І-ІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики.
Навчально-методичним центром ПТО у Дніпропетровській області були створені належні умови для організованого проведення олімпіади в он-лайн форматі.
У I етапі олімпіади (на рівні ПТНЗ) взяли участь 935 учнів з 53 професійно-технічних навчальних закладів області (порівняно з минулим роком більше на 2 учня).
Навчальні роки |
Кількість учнів |
|||
І курс |
ІІ курс |
Разом |
|
|
2012-2013 |
277 |
255 |
532 |
|
2013-2014 |
309 |
348 |
657 |
+125 |
2014-2015 |
471 |
462 |
933 |
+276 |
2015-2016 |
476 |
459 |
935 |
+2 |
Відповідно до Положення про умови і порядок проведення І, ІІ, ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад 99 учнів стали переможцями ІІ (обласного) етапу (порівняно з минулим роком більше на 1 учня)
Навчальні роки |
Кількість учнів |
|||
І курс |
ІІ курс |
Разом |
|
|
2012-2013 |
16 |
17 |
33 |
|
2013-2014 |
20 |
20 |
40 |
+7 |
2014-2015 |
45 |
53 |
98 |
+58 |
2015-2016 |
45 |
54 |
99 |
+1 |
Заявки подали всі навчальні заклади (в минулому році 2 ПТНЗ заявки не подали).
По факту, у ІІ (очному) етапі прийняли участь 82 учня з 45 ПТНЗ (84% від кількості заявлених), з них 40 учнів І курсу та 42 учня ІІ курсу. Мали технічні проблеми в отриманні завдань та проведенні олімпіади в он-лайн режимі представники 8-ми ПТНЗ: ПрПЛ, ВПУ №55, ЗДПЛ, ДЦППРК, ЗПЛ, НЦПО, СПЛ, ПТУ №71.
Олімпіадні завдання носили прикладний зміст, були взяті з Всеукраїнського фізичного конкурсу «Левеня» та охоплювали програмний матеріал за всіма змістовними лініями.
Висновки та пропозиції:
Результати предметної олімпіади засвідчують, що не в багатьох навчальних закладах області приділяється належна увага поглибленому вивченню фізики, її вивченню з прикладної сторони, індивідуальній роботі із здібними учнями, формуванню творчої особистості, розвитку критичного мислення.
Для виконання роботи учням недостатньо було знань шкільного курсу, при підготовці до олімпіади потрібно було опрацювати додаткову літературу та мати достатньо ґрунтовні знання з фізики. Тому недостатня кількість знань учнів вплинула на результати.
Найкраще виконали олімпіадні завдання з фізики учні Криворізького навчально-виробничого центру, Дніпродзержинського вищого професійного училища, Дніпродзержинського центру підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівництва та автотранспорту, Марганецького професійного ліцею, Дніпропетровського вищого професійного училища будівництва, Софіївського професійного ліцею.
Результати якості навченості учнів наступні (по результатам кількості виконаних олімпіадних завдань)
Рівні навчальних досягнень учнів |
Низький |
Середній |
Достатній |
Високий |
Якість навчальних досягнень учнів |
Кількість зав-дань на певний рівень |
1-7 |
8-14 |
15-22 |
23-30 |
|
1 курс - 40 учнів |
5 (12,5%) |
11(27,5%) |
19(47,5%) |
5(12,5%) |
24(60%) |
2 курс – 42 учня |
7(17%) |
9(21%) |
25(59,5%) |
1(2,5%) |
26 (62%) |
Ці результати пояснюються цілою низкою типізованих причин:
- недостатня активність викладачів фізики в процесі впровадження проведення олімпіадного руху;
- недостатній зв’язок між процесом набуття теоретичних знань і формуванням практичних умінь і навичок;
- недостатня увага до організації самоосвітньої діяльності викладачів;
- утруднення учнів пов’язані з відсутністю умінь та навичок самостійної розумової праці, невмінням систематизувати отриману інформацію та співвідносити її з програмами в фізичних знаннях;
- організаційне і методичне забезпечення учнів для розвитку загально навчальних умінь і навичок самостійного здобуття знань, як одного із пріоритетів підвищення якості освіти, знаходиться ще на низькому рівні;
- відсутня система стимулювання педагогічних працівників для здійснення більш результативної діяльності;
- неспроможність окремих викладачів подолати стереотипи та вийти на інноваційні педагогічні технології навчання;
- недостатній рівень наставницької роботи з учнями, які потенційно можуть бути учасниками олімпіади.
Досягненню високих результатів на ІІ (районному) етапі сприятиме реалізація викладачами наступних завдань:
- підвищення професійної майстерності викладачів;
- дотримання принципу систематичності у підготовці учнів;
- формування в учнів інтересу до вивчення навчальних предметів на основі індивідуальної, групової та масової роботи з учнями за допомогою використання інноваційних форм, методів навчання, застосування ігрових технологій;
- стимулювання до вивчення предмету за допомогою проектної діяльності;
- застосування на уроках міжпредметних зв’язків;
- ширше використовувати в навчально-виховному процесі можливості ІКТ, тестові завдання;
- продовжувати впровадження в навчальний процес інноваційних технологій навчання;
- забезпечувати диференційований підхід до організації навчальної діяльності учнів під час уроків на основі індивідуальної, групової та фронтальної роботи;
- активізувати розумову діяльність на всіх етапах уроку; вчити учнів узагальнювати, аналізувати, самостійно робити висновки;
- приділяти увагу перевірці рівня засвоєння знань учнями тем програмового матеріалу, формуванню контрольно-оцінювальних умінь; роботі учнів з різними джерелами інформації;
- більше часу приділяти контролю, повторенню та корекції знань, умінь, навичок.
При підготовці учнів до олімпіад працювати над:
- повторенням раніше вивченого матеріалу з оптики, молекулярно-кінетичної теорії, розв’язанням графічних задач та задач з механіки на кінематику руху тіла;
- практичним застосуванням теоретичних знань при розв’язуванні задач;
- побудовою графіків, що описують певні фізичні закони, явища, теорії;
- загальною математичною підготовкою;
- формуванням в учнів:
· понятійного апарату;
· вмінням аналізувати програмний матеріал, робити висновки та аргументувати їх;
· вмінням створювати “ієрархію” програмного матеріалу: виділення головного – базового і додаткового – допоміжного;
· вмінням систематизувати знання;
· вмінням застосовувати теоретичні знання на практиці.
Директор НМЦ ПТО
у Дніпропетровській області
В.М.Василиненко
ПРОТОКОЛ
результатів ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з фізики серед учнів І курсу професійно-технічних навчальних закладів
Дата проведення 07,08,10 грудня 2015 р.
ПІБ учня |
Назва ПТНЗ |
Кількість балів за роботу |
Місце, яке посів учень |
|
Бершацька Єлизавета |
Криворізький навчально-виробничий центр |
27 |
1 |
|
Кирш Анна |
Марганецький професійний ліцей |
27 |
1 |
|
Логінов Михайло |
Дніпропетровське вище професійне училище будівництва |
24 |
2 |
|
Воронцов Роман |
Дніпродзержинський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівництва та автотранспорту |
21 |
3 |
|
Матрос Дмитро |
Софіївський професійний ліцей |
21 |
3 |
|
Кудряшова Марія |
Міжрегіональний центр підготовки та перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців |
19 |
4 |
|
Табунщик Ігор |
Вище професійне училище №75 |
18 |
5 |
|
Шкурко Марк |
Криворізький професійний гірничо - електромеханічний ліцей |
18 |
5 |
|
Шевченко Артем |
Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій |
16 |
6 |
|
Леонов Сергій |
Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти |
16 |
6 |
|
Павленко Віталій |
Солонянський професійний аграрний ліцей |
16 |
6 |
|
Бойко Анатолій |
Криворізький професійний транспортно-металургійний ліцей |
16 |
6 |
|
Лихван Сергій |
Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти |
16 |
6 |
|
Гук Ігор |
Криворізький професійний гірничо-металургійний ліцей |
16 |
6 |
|
Антохін Вадим |
Інгулецький професійний ліцей |
16 |
6 |
|
Кічий Віта |
Криворізький професійний ліцей |
15 |
7 |
|
Платунов Микола |
Дніпродзержинський професійний ліцей |
14 |
8 |
|
Ігнатенко Станіслав |
ВПУ №17 |
13 |
9 |
|
Маласай Іван |
Перещепинський професійний ліцей |
13 |
9 |
|
Волошин Дмитро |
Криворізький центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівельної галузі |
13 |
9 |
|
Тоболь Анастасія |
Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу |
13 |
9 |
|
Литвиненко Карина |
Томаківський професійний аграрний ліцей |
13 |
9 |
|
Казаревич Віталій |
Криворізький професійний будівельний ліцей |
12 |
10 |
|
Чернякевич Павло |
Криворізький професійний гірничо-технологічний ліцей |
12 |
10 |
|
Вітрук Руслана |
Дніпропетровський центр професійної освіти |
12 |
10 |
|
Зайчикова Карина |
Дніпропетровський регіональний центр професійно-технічної освіти |
11 |
11 |
|
Кутицький Єгор |
Дніпропетровський професійний залізничний ліцей |
11 |
11 |
|
Францева Анастасія |
ЦППРК№1 |
10 |
12 |
|
Кірютін Сергій |
Першотравенський гірничий ліцей |
10 |
12 |
|
Кодюкіна Тетяна |
Царичанський аграрний професійний ліцей |
10 |
12 |
|
Попов Роман |
Нікопольський професійний ліцей |
9 |
13 |
|
Кістяна Діана |
Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування |
9 |
13 |
|
Лукашенко Даніл |
ПТУ №88 |
8 |
14 |
|
Солдатенко Олександра |
Орджонікідзевське професійно-технічне училище |
8 |
14 |
|
Федюкіна Тетяна |
Апостолівський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів |
8 |
14 |
|
Лобода Аліна |
Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти туристичного сервісу |
7 |
15 |
|
Жаплов Роман |
ПТУ №6 |
6 |
16 |
|
Ванжа Микита |
Тернівський професійний гірничий ліцей |
6 |
16 |
|
Юр Владислав |
ПТУ №81 |
6 |
16 |
|
Коба Діана |
Межівське професійно-технічне училище |
5 |
17 |
|
ПРОТОКОЛ
результатів ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з фізики серед учнів ІІ курсу професійно-технічних навчальних закладів
Дата проведення 07,08,10 грудня 2015 р.
ПІБ учня |
Назва ПТНЗ |
Кількість балів за роботу |
Місце, яке посів учень |
|
Оперман Діна |
Криворізький навчально-виробничий центр |
30 |
1 |
|
Дем’яненко Богдан |
Дніпродзержинське вище професійне училище |
29 |
2 |
|
Губський Сергій |
Дніпропетровське вище професійне училище будівництва |
27 |
3 |
|
Марчук Ліна |
Софіївський професійний ліцей |
25 |
4 |
|
Бочарнікова Анна |
Вище професійне училище №75 |
25 |
4 |
|
Баблюк Микола |
Дніпродзержинський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівництва та автотранспорту |
23 |
5 |
|
Драй Олексій |
Криворізький професійний гірничо-електромеханічний ліцей |
22 |
6 |
|
Лихолат Ірина |
Томаківський професійний аграрний ліцей |
18 |
7 |
|
Дубовіченко Валерія |
ПТУ №88 |
18 |
7 |
|
Жарков Олексій |
Дніпродзержинський професійний ліцей |
17 |
8 |
|
Соколов Олексій |
Криворізький професійний транспортно-металургійний ліцей |
17 |
8 |
|
Сивохін Олександр |
Тернівський професійний гірничий ліцей |
16 |
9 |
|
Мєлузова Варвара |
Марганецький професійний ліцей |
16 |
9 |
|
Лавроненко Вікторія |
Перещепинський професійний ліцей |
16 |
9 |
|
Дрем люк Яна |
Дніпропетровський професійний залізничний ліцей |
15 |
10 |
|
Гарбуз Володимир |
Криворізький професійний будівельний ліцей |
15 |
10 |
|
Сідько Євген |
ВПУ №17 |
14 |
11 |
|
Коцило Максим |
Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти |
14 |
11 |
|
Деревянченко Діана |
Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти туристичного сервісу |
14 |
11 |
|
Сухіна Олена |
Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу |
13 |
12 |
|
Литв як Дмитро |
Інгулецький професійний ліцей |
13 |
12 |
|
Ухань Олексій |
ПТУ №6 |
13 |
12 |
|
Сіренко Віталій |
Криворізький професійний гірничо-металургійний ліцей |
13 |
12 |
|
Богомолова Русіна |
Межівське професійно-технічне училище |
12 |
13 |
|
Турчина Катерина |
Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій |
12 |
13 |
|
Яциняк Станіслав |
ПТУ №79 |
11 |
14 |
|
Чорний Ілля |
Апостолівський центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів |
11 |
14 |
|
Пономаренко Альона |
Дніпропетровський центр професійної освіти |
11 |
14 |
|
Савченко Валерій |
Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти |
11 |
14 |
|
Риба Сергій |
Криворізький центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівельної галузі |
11 |
14 |
|
Кошеленко Тетяна |
Криворізький професійний ліцей |
11 |
14 |
|
Попова Катерина |
Першотравенський гірничий ліцей |
11 |
14 |
|
Швець Андрій |
Орджонікідзевське професійно-технічне училище |
10 |
15 |
|
Галов Олександр |
ПТУ №74 |
10 |
15 |
|
Шуригін Євген |
ПТУ №48 |
10 |
15 |
|
Лисогуб Вікторія |
Дніпропетровський регіональний центр професійно-технічної освіти |
10 |
15 |
|
Давидов Руслан |
Міжрегіональний центр підготовки та перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців |
10 |
15 |
|
Скляр Катерина |
Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування |
10 |
15 |
|
Камінська Валентина |
ЦППРК№1 |
9 |
16 |
|
Рак Ігор |
Солонянський професійний аграрний ліцей |
9 |
16 |
|
Бондаренко Єлизавета |
ПТУ №81 |
9 |
16 |
|
Жук Богдан |
ПТУ №2 |
6 |
17 |
|