Обласна методична служба ПТО Дніпропетровщини корегує свою систему планування та роботи на основі пропозицій від колективів ПТНЗ
З метою вивчення організації стану діяльності співпраці НМЦ ПТО та професійно-технічних навчальних закладів Дніпропетровської області методичною службою протягом листопада 2015 року проведено on-line анкетування працівників ПТНЗ області. Це моніторингове дослідження вперше організовано і проведено у відкритому доступі при використанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (хмарних технологій) та можливостей сайту НМЦ ПТО.
Анкетування проводилось серед шести груп працівників ПТНЗ:
ü Керівний склад;
ü Педагоги з професійного напрямку;
ü Викладачі загальноосвітніх дисциплін;
ü Психологи та соціальні педагоги;
ü Працівники профорієнтаційної служби;
ü Працівники з виховної роботи.
Всього в on-line опитуванні прийняли участь 442 респондентів з 6 напрямків серед 29 ПТНЗ. Серед них:
-Директори – 7 осіб;
-Заступники директора з різних питань – 30 осіб;
-Викладачі загальноосвітніх дисциплін – 104 особа;
-Викладачі професійно-теоретичної підготовки – 51 особа;
-Методисти – 18 осіб;
-Майстри та старші майстри – 199 осіб;
-Інші – 33 особи.
В усіх анкетах для респондентів було поставлено декілька питань, серед яких особливу увагу приділено питанням якості методичного супроводу колективів ПТНЗ з боку НМЦ ПТО , чи задоволені педагоги ПТНЗ роботою методичного центру, які зауваження (пропозиції) щодо роботи НМЦ ПТО, яку практичну допомогу хочуть отримати педагоги від працівників НМЦ ПТО, а також яким досвідом своєї діяльності працівники ПТНЗ можуть поділитися зі своїми колегами.
Узагальнивши всі результати анкетування, НМЦ ПТО узагальнив пропозиції щодо покращення методичного супроводу від колективів ПТНЗ у розрізі 6-ти категорій опитуваних представників навчальних закладів.
Пропозиції щодо удосконалення методичного супроводу діяльності ПТНЗ з боку НМЦ ПТО протягом навчального року |
|
Напрямок роботи |
Яку практичну методичну допомогу бажано отримувати від НМЦ ПТО |
Керівники ПТНЗ |
Надавати повідомлення про заходи НМЦ ПТО заздалегідь |
Планувати заходи НМЦ ПТО спільно з адміністрацією ПТНЗ |
|
Системно надавати допомогу стосовно складання методичних комплексів та посібників |
|
Надавати методичні поради, щодо планування виховних заходів на навчальний рік при плануванні річного плану |
|
Ознайомлювати вчасно з новою нормативною та законодавчою базою, документацією |
|
Проводити оперативні вебінари з впровадження нововведень у сфері ПТО |
|
Надавати зразки нових бланків договорів, актів обстеження робочих місць для проходження виробничої практики |
|
Надавати допомогу в атестації навчальних кабінетів та майстерень |
|
Сучасні вимоги до планування роботи навчального закладу |
|
Надання оперативної інформації щодо змін в законодвстві стосовно учнів пільгової категорії |
|
Відпрацювання механізму роз’яснення керівних документів, або інструкцій, щодо управлінської діяльності ПТНЗ |
|
Питання з ведення діловодства у ПТНЗ. Алгоритм підготовки та видання наказів, орієнтовні схеми аналізу виховних заходів. |
|
Щодо організації роботи з молодими кадрами |
|
Допомогу в питаннях переходу від оперативного до програмно-цільового управління ліцеєм |
|
Поширення, висвітлення , ознайомлення з матеріалами щодо міжнародної співпраці учнів та педагогів у конкурсній діяльності (бажано надати перелік міжнародних конкурсів , проектів на сторінках сайту НМЦ ПТО для професійно - технічних навчальних закладів з метою використання їх у педагогічній діяльності). |
|
Консультація та зразки документів з питань атестації робочих місць, кабінетів. |
|
Дізнатися
більше про методи вивчення системи роботи педагогічних працівників під час
підготовки до атестації. |
|
Профорієнтація
|
Залучення шкільної молоді в організації проведення майстер-класів та відкритих обласних заходах з профорієнтації |
На рівні департаменту вирішити питання про згоду ЗОШ на проведення профорієнтації в школах працівниками ПТНЗ |
|
введення інноваційних технологій для проведення профорієнтаційної роботи |
|
Мультимедійні презентації щодо пріоритетів закладів ПТО для показу їх у школах |
|
Збільшити кількість виїздних зустрічей, з метою ознайомлення з навчальними закладами області та їх діяльністю |
|
Загальноосвітня підготовка
|
Надання методики складання електронних підручників |
створення електронних підручників із суспільних дисциплін |
|
Пошук
оптимальних шляхів підвищення ефективності уроку; |
|
Допомога в організації ЗНО |
|
Форми реалізації програми національно-патріотичного виховання на уроках |
|
нові підходи до вивчення предметів |
|
Використання атомних станцій і проблеми екології в Україні. |
|
Впровадження проектних технологій |
|
Підвищення мотивації навчання для учнів |
|
Професійна підготовка |
Впровадження новітніх педагогічних технологій |
Тижні предметних комісій |
|
Більш активне використання технологій Web 2.0 в навчальному процесі. |
|
Використання "хмарних" технологій |
|
Надавати більше інформації з предмету «Санітарія і гігієна на виробництві» у зв’язку з появою нових вимог з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу |
|
Надання рекомендацій щодо можливості суміщення патріотичного виховання з професійним вихованням |
|
Впровадження енергозбереження; використання новітніх виробничих матеріалів при викладанні курсу електротехніки |
|
Використання навчального відео на уроках спецтехнологій. |
|
Впровадження дистанційного навчання |
|
Створення електронних тренажерів та електронних засобів навчання для підготовки кваліфікованих робітників |
|
Протягом навчального року більше уваги приділяти питанням виробничого навчання учнів ПТНЗ |
|
Виховна робота |
Методологічні основи управління виховним процесом, Впровадження сучасних технологій виховання, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
Організація діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу щодо оновлення змісту, форм і методів виховання учнів ПТНЗ |
|
Знання теорії та методики національного виховання, Впровадження сучасних технологій виховання, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Впровадження сучасних технологій виховання, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями |
|
Впровадження сучасних технологій виховання |
|
Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Знання теорії та методики національного виховання |
|
Методологічні основи управління виховним процесом, Впровадження сучасних технологій виховання, Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями |
|
Організація діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу щодо оновлення змісту, форм і методів виховання учнів ПТНЗ, Впровадження сучасних технологій виховання |
|
Вивчення професійної компетентності педагогічних кадрів як важливої умови формування сучасного змісту методичної роботи |
|
Організація діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу щодо оновлення змісту, форм і методів виховання учнів ПТНЗ, Впровадження сучасних технологій виховання, Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання |
|
Психологічна служба |
Проводити заняття Школи психологів у формі тренінгу. |
Продовжувати роботу по спілкуванню в режимі он-лайн, індивідуальному режимі |
|
Проводити разом з психологами і соціальними педагогами тренінги, щоб більше здобути певних навичок і набратися певного досвіду роботи. |
|
Частіше проводити зустрічі з обміну досвідом |
|
Організовувати проведення безкоштовних тренінгів. |
|
Надавати оперативну інформацію щодо змін в законодавстві стосовно учнів пільгової категорії |
|
Проводити семінари у формі відеокоференцій |
|
Збільшити кількість виїзних зустрічей, з метою ознайомлення з навчальними закладами області та їх діяльністю |
НМЦ ПТО за результатами анкетування узагальнено інформацію від навчальних закладів стосовно обміну досвідом з різних напрямків роботи ПТНЗ області.
Пропозиції від працівників ПТНЗ щодо побажань поділитися своїм досвідом та напрацюваннями з методистами НМЦ та іншими працівниками ПТНЗ |
||
Назва ПТНЗ |
Посада |
Якими б напрацюваннями та яким досвідом роботи Ви хотіли б поділитись з колегами |
ВПУ-17 |
Директор |
Управлінським |
ВПУ-55 |
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
Соціальний супровід учнів пільгової категорії |
ВПУ-55 |
Старший майстер |
Проведення майстер-класів по організації швейного виробництва. |
ПТУ-2 |
Директор |
Електронними посібниками з різних професій |
ПТУ-2 |
Заступник директора з навчально-виробничої роботи |
електронними засобами навчання |
Центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів №1 |
Заступник директора з навчальної роботи |
Керівництво творчою групою по створенню програмних засобів навчання. Методика проведення бінарних уроків. |
Центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів №1 |
методист |
Робота експериментальних лабораторій; створення педагогічного портфоліо; розробка робочих зошитів; методична робота майстрів в/н |
Криворізький професійний будівельний ліцей |
Директор |
Оновлення та модернізація навчально-виробничого процесу |
Криворізький професійний будівельний ліцей |
Старший майстер |
Управлінська діяльність старшого майстра |
Криворізький професійний гірничо- електромеханічний ліцей |
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
Організація робота соціального супроводу учнів облікової категорії |
Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування |
Заступник директора з навчальної роботи |
Робота керівних кадрів в команді |
Західно-Донбаський професійний ліцей |
Заступник директора з навчально-виробничої роботи |
Є досвід роботи з питань проходження атестаційної експертизи та ліцензування нових професій |
Нікопольський центр професійної освіти |
методист |
Військово - патріотичним вихованням. Участь у дитячо - юнацькій, військово - патріотичній грі "Сокіл" ("Джура"). На основі козацького "рою". |
ВПУ-55 |
Заступник директора з виховної роботи |
Створення інтернет-сторінки в соціальних мережах з пропаганди робітничих професій. |
Нікольський центр професійної освіти |
Директор |
робота мобільних груп з профорієнтації, робота агітбригади |
Нікольський центр професійної освіти |
Майстер-виробничого навчання |
створення буклетів для профорієнтаційної роботи центру |
Нікольський центр професійної освіти |
Майстер-виробничого навчання |
методичними розробками щодо проведення уроків виробничого навчання |
Нікольський центр професійної освіти |
Викладач професійно-теоретичної підготовки |
Створенням відео роликів з професій |
Дніпропетровський регіональний центр професійно-технічної освіти |
Практичний психолог |
Проводити заняття Школи психологів у формі тренінгу. |
Вище професійне училище № 17 |
Практичний психолог |
Проводити разом з психологами і соціальними педагогами тренінгів, щоб більше здобути певних навичок і набратися певного досвіду. |
"Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу" |
Соціальний педагог |
Проведення безкоштовних тренінгів. |
Софіївський професійний ліцей |
викладач фізико-математичних дисциплін |
Можу поділитися досвідом використання програми для online-тестування учнів MyTestX. |
Західно - Дніпровський центр ПТО |
викладач філологічних дисциплін |
Розробки уроків з професійним спрямуванням |
Перещепинський професійний ліцей |
викладач фізико-математичних дисциплін |
Створення фізичних задач разом з учнями |
Перещепинський професійний ліцей |
викладач природничих дисциплін |
Проводження виховних заходів по предмету. |
Софіївський професійний ліцей |
викладач природничих дисциплін |
Національно-патріотичне виховання молоді на уроках географії та в позаурочній діяльності |
Тернівський професійний гірничий ліцей |
викладач фізико-математичних дисциплін |
Використання технологій Web 2.0 у викладанні математики |
Дніпропетровський регіональний центр професійно-технічної освіти |
майстер-виробничого навчання |
Творчі проекти за номінацією "Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес" |
Дніпропетровський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів туристичного сервісу |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
досвідом работи з учнями-сиротами |
ВПУ-17 |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Організацією та проведення учнівських конференцій |
ВПУ-55 |
майстер-виробничого навчання |
досвід з проведення відкритих уроків |
ВПУ-55 |
майстер-виробничого навчання |
Досвідом застосування сучасних технологій з предмету виробничого навчання |
ВПУ-55 |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
майстер-класи "Національні традиції. Кукла-мотанка". |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1 |
викладач загально-професійної підготовки |
Робочий зошит з електротехніки. Словник термінів з електротехніки |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1
|
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Навчальні посібники
"Стропальні роботи", "Посібник для машиніста бульдозера
", "Посібник для підготовки машиніста крана","Посібник
для машиніста автогрейдера", |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1 |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Проведення факультативних занять з кулінарі. Проведення предметних тижнів та конкурсів профмайстерності з кулінарії Організація творчих виставок та майстер-класів для кухарів. |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1 |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Навчальний посібник з декоративно-прикладного
мистецтва. |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1 |
майстер-виробничого навчання |
Робочі зошити зі слюсарних робіт |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1 |
майстер-виробничого навчання |
Проведення конкурсів профмайстерності |
Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1 |
майстер-виробничого навчання |
Робочі зошити з в/н штукатура, маляра |
Криворізький професійний гірничо-електромеханічний ліцей |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Обмін досвідом з проведення уроків спеціальних дисциплін |
"Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу" |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Проблемним питанням з предмету "Технологія приготування їжі та дослідницьким роботам. |
"Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу" |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Ігрові технології навчання на уроках спецпредметів. |
Нікопольський центр професійної освіти |
Майстер виробничого навчання |
Проведення майстер-класів, робота з батьками. |
Криворізький Центр Професійної освіти металургії та машинобудування |
викладач загально-професійної підготовки |
Залучити колег та учнів до занять щодо формування здорового способу життя |
Криворізький центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівельної галузі |
викладач професійно-теоретичної підготовки |
Досвід проведення бінарних уроків викладача спецдисциплін з професії "Робітник зеленого будівництва. Квітникар" сумісно з викладачем біології та хімії. |
Обласна методична служба ПТО висловлює слова вдячності всім керівникам та педагогічним працівникам ПТНЗ області, які висловили свої пропозиції (побажання) щодо подальшої нашої з вами співпраці. Усі ваші пропозиції будуть враховані при формуванні плану роботи НМЦ ПТО на 2016 рік. Крім того , ми плануємо наше спілкування в режимі відкритого доступу зробити постійним і протягом червня та листопада щорічно отримувати ваші пропозиції за результатами анкетування щодо перспективних напрямків спільної діяльності ПТНЗ та обласної методичної служби.
Василиненко В.М.,
директор НМЦ ПТО