Обласна  методична служба  ПТО Дніпропетровщини корегує свою систему планування та роботи  на основі пропозицій від колективів ПТНЗ

 

З метою вивчення  організації стану діяльності співпраці НМЦ ПТО та професійно-технічних навчальних закладів Дніпропетровської області методичною службою протягом листопада  2015 року проведено  on-line  анкетування працівників ПТНЗ області. Це моніторингове дослідження вперше організовано і проведено у відкритому доступі при використанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (хмарних технологій) та  можливостей сайту НМЦ ПТО.

Анкетування проводилось серед шести груп працівників ПТНЗ:

ü Керівний склад;

ü Педагоги з  професійного напрямку;

ü Викладачі загальноосвітніх дисциплін;

ü Психологи та соціальні педагоги;

ü Працівники  профорієнтаційної служби;

ü Працівники  з виховної роботи.

      Всього в on-line  опитуванні прийняли участь 442 респондентів з 6 напрямків серед 29 ПТНЗ. Серед них:

-Директори – 7 осіб;

-Заступники директора з різних питань – 30 осіб;

-Викладачі загальноосвітніх дисциплін – 104 особа;

-Викладачі професійно-теоретичної підготовки – 51 особа;

-Методисти – 18 осіб;

-Майстри та старші майстри – 199 осіб;

-Інші – 33 особи.      

       В усіх анкетах для респондентів  було поставлено декілька питань, серед яких особливу  увагу приділено питанням якості методичного супроводу колективів ПТНЗ з боку НМЦ ПТО ,  чи задоволені педагоги ПТНЗ роботою методичного центру, які зауваження (пропозиції) щодо роботи НМЦ ПТО, яку практичну допомогу хочуть отримати педагоги від працівників НМЦ ПТО, а також  яким досвідом своєї діяльності  працівники ПТНЗ можуть поділитися зі своїми колегами.

      Узагальнивши всі результати анкетування, НМЦ ПТО узагальнив пропозиції щодо покращення методичного супроводу від колективів ПТНЗ у розрізі 6-ти категорій   опитуваних представників навчальних закладів.

Пропозиції щодо удосконалення методичного супроводу діяльності ПТНЗ з боку НМЦ ПТО протягом навчального року

Напрямок роботи

Яку практичну методичну допомогу бажано отримувати від НМЦ ПТО

Керівники ПТНЗ

Надавати повідомлення про заходи НМЦ ПТО заздалегідь

Планувати заходи НМЦ ПТО спільно з адміністрацією ПТНЗ

Системно надавати допомогу стосовно складання методичних комплексів та посібників

Надавати методичні поради, щодо планування виховних заходів на навчальний рік при плануванні річного плану

Ознайомлювати вчасно з новою нормативною та законодавчою базою, документацією

Проводити оперативні вебінари з впровадження нововведень у сфері ПТО

Надавати зразки нових бланків договорів, актів обстеження робочих місць для проходження виробничої практики

Надавати допомогу в атестації навчальних кабінетів та майстерень

Сучасні вимоги до планування роботи навчального закладу

Надання оперативної інформації щодо змін в законодвстві стосовно учнів пільгової категорії

Відпрацювання механізму роз’яснення керівних документів, або інструкцій, щодо управлінської діяльності ПТНЗ

Питання з ведення діловодства у ПТНЗ. Алгоритм підготовки та видання наказів, орієнтовні схеми аналізу виховних заходів.

Щодо організації роботи з молодими кадрами

Допомогу в питаннях переходу від оперативного до програмно-цільового управління ліцеєм

Поширення, висвітлення , ознайомлення з матеріалами щодо міжнародної співпраці учнів та педагогів у конкурсній діяльності (бажано надати перелік міжнародних конкурсів , проектів на сторінках сайту НМЦ ПТО для професійно - технічних навчальних закладів з метою використання їх у педагогічній діяльності).

Консультація та зразки документів з питань атестації робочих місць, кабінетів.

Дізнатися більше про методи вивчення системи роботи педагогічних працівників під час підготовки до атестації.
Як можна мотивувати працівників до творчої діяльності.

Профорієнтація

 

Залучення шкільної молоді в організації проведення майстер-класів та відкритих обласних заходах з профорієнтації

На рівні департаменту вирішити питання про згоду ЗОШ на проведення профорієнтації в школах працівниками ПТНЗ

введення інноваційних технологій для проведення профорієнтаційної роботи

Мультимедійні презентації щодо пріоритетів закладів ПТО для показу їх у школах

Збільшити кількість виїздних зустрічей, з метою ознайомлення з навчальними закладами області та їх діяльністю

Загальноосвітня підготовка

 

Надання методики складання електронних підручників

створення електронних підручників із суспільних дисциплін

Пошук оптимальних шляхів підвищення ефективності уроку;
Продуктивне навчання під час проведення уроків математики.

Допомога в організації ЗНО

Форми реалізації програми національно-патріотичного виховання на уроках

нові підходи до вивчення предметів

Використання атомних станцій і проблеми екології в Україні.

Впровадження проектних технологій

Підвищення мотивації навчання для учнів

 

 

 

 

 

Професійна підготовка

Впровадження новітніх педагогічних технологій

Тижні предметних комісій

Більш активне використання технологій Web 2.0 в навчальному процесі.

Використання "хмарних" технологій

Надавати більше інформації з предмету «Санітарія і гігієна на виробництві»  у зв’язку з появою нових вимог з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу

Надання рекомендацій щодо можливості суміщення патріотичного виховання з професійним вихованням

Впровадження енергозбереження; використання новітніх виробничих матеріалів при викладанні  курсу електротехніки

Використання навчального відео на уроках спецтехнологій.

Впровадження дистанційного навчання

Створення електронних тренажерів та електронних засобів навчання для підготовки кваліфікованих робітників

Протягом навчального року більше уваги приділяти питанням виробничого навчання учнів ПТНЗ

Виховна робота

Методологічні основи управління виховним процесом, Впровадження сучасних технологій виховання, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Організація діяльності всіх учасників  навчально-виховного процесу щодо оновлення змісту, форм і методів виховання учнів ПТНЗ

Знання теорії та методики національного виховання, Впровадження сучасних технологій виховання, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Впровадження сучасних технологій виховання, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями

Впровадження сучасних технологій виховання

Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Знання теорії та методики національного виховання

Методологічні основи управління виховним процесом, Впровадження сучасних технологій виховання, Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями

Організація діяльності всіх учасників  навчально-виховного процесу щодо оновлення змісту, форм і методів виховання учнів ПТНЗ, Впровадження сучасних технологій виховання

Вивчення професійної компетентності педагогічних кадрів як важливої умови формування сучасного змісту методичної роботи

Організація діяльності всіх учасників  навчально-виховного процесу щодо оновлення змісту, форм і методів виховання учнів ПТНЗ, Впровадження сучасних технологій виховання, Знання психологічних закономірностей розвитку особистості, психологічні основи індивідуальної роботи з учнями, Використання активних форм і методів з проблем національно-патріотичного виховання

Психологічна служба

Проводити заняття Школи психологів у формі тренінгу.

Продовжувати роботу по спілкуванню в режимі он-лайн, індивідуальному режимі

Проводити разом з психологами і соціальними педагогами тренінги, щоб більше здобути певних навичок і набратися певного досвіду роботи.

Частіше проводити зустрічі з обміну досвідом

Організовувати проведення безкоштовних тренінгів.

Надавати оперативну інформацію щодо змін в законодавстві стосовно учнів пільгової категорії

Проводити семінари у формі відеокоференцій

Збільшити кількість виїзних зустрічей, з метою ознайомлення з навчальними закладами області та їх діяльністю

      НМЦ ПТО за результатами анкетування узагальнено інформацію від навчальних закладів стосовно обміну досвідом з різних напрямків роботи ПТНЗ області.

Пропозиції від працівників ПТНЗ щодо побажань поділитися своїм досвідом та напрацюваннями з методистами НМЦ та іншими працівниками ПТНЗ

Назва ПТНЗ

Посада

Якими б напрацюваннями та яким досвідом роботи Ви хотіли б поділитись з колегами

ВПУ-17

Директор

Управлінським

ВПУ-55

Заступник директора з навчально-виховної роботи

Соціальний супровід учнів пільгової категорії

ВПУ-55

Старший майстер

Проведення майстер-класів по організації швейного виробництва.

ПТУ-2

Директор

Електронними посібниками з різних професій

ПТУ-2

Заступник директора з навчально-виробничої  роботи

електронними засобами навчання

Центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів №1

Заступник директора з навчальної роботи

Керівництво творчою групою по створенню програмних засобів навчання. Методика проведення бінарних уроків.

Центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів №1

методист

Робота експериментальних лабораторій; створення педагогічного портфоліо; розробка робочих зошитів; методична робота майстрів в/н

Криворізький професійний будівельний ліцей

Директор

Оновлення та модернізація навчально-виробничого процесу

Криворізький професійний будівельний ліцей

Старший майстер

Управлінська діяльність старшого майстра

Криворізький професійний гірничо- електромеханічний ліцей

Заступник директора з навчально-виховної роботи

Організація робота соціального супроводу учнів облікової категорії

Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування

Заступник директора з навчальної роботи

Робота керівних кадрів в команді

Західно-Донбаський професійний ліцей

Заступник директора з навчально-виробничої роботи

Є досвід роботи з питань проходження атестаційної експертизи та ліцензування нових професій

Нікопольський центр професійної освіти

методист

Військово - патріотичним вихованням. Участь у дитячо - юнацькій, військово - патріотичній грі "Сокіл" ("Джура"). На основі козацького "рою".

ВПУ-55

Заступник директора з виховної роботи

Створення інтернет-сторінки в соціальних мережах з пропаганди робітничих професій.

Нікольський центр професійної освіти

Директор

робота мобільних груп з профорієнтації, робота агітбригади

Нікольський центр професійної освіти

Майстер-виробничого навчання

створення буклетів для профорієнтаційної роботи центру

Нікольський центр професійної освіти

Майстер-виробничого навчання

методичними розробками щодо проведення уроків виробничого навчання

Нікольський центр професійної освіти

Викладач професійно-теоретичної підготовки

Створенням відео роликів з професій

Дніпропетровський регіональний центр професійно-технічної освіти

Практичний психолог

Проводити заняття Школи психологів у формі тренінгу.

Вище професійне училище № 17

Практичний психолог

Проводити разом з психологами і соціальними педагогами тренінгів, щоб більше здобути певних навичок і набратися певного досвіду.

"Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу"

Соціальний педагог

Проведення безкоштовних тренінгів.

Софіївський професійний ліцей

викладач фізико-математичних дисциплін

Можу поділитися досвідом використання програми для online-тестування учнів MyTestX.

Західно - Дніпровський центр ПТО

викладач філологічних дисциплін

Розробки уроків з професійним спрямуванням

Перещепинський професійний ліцей

викладач фізико-математичних дисциплін

Створення фізичних задач разом з учнями

Перещепинський професійний ліцей

викладач природничих дисциплін

Проводження виховних заходів по предмету.

Софіївський професійний ліцей

викладач природничих дисциплін

Національно-патріотичне виховання молоді на уроках географії та в позаурочній діяльності

Тернівський професійний гірничий ліцей

викладач фізико-математичних дисциплін

Використання технологій Web 2.0 у викладанні математики

Дніпропетровський регіональний центр професійно-технічної освіти

майстер-виробничого навчання

Творчі проекти за номінацією "Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес"

Дніпропетровський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів туристичного сервісу

викладач професійно-теоретичної підготовки

досвідом работи з учнями-сиротами

ВПУ-17

викладач професійно-теоретичної підготовки

Організацією та проведення учнівських конференцій

ВПУ-55

майстер-виробничого навчання

досвід з проведення відкритих уроків

ВПУ-55

майстер-виробничого навчання

Досвідом застосування сучасних технологій з предмету виробничого навчання

ВПУ-55

викладач професійно-теоретичної підготовки

майстер-класи "Національні традиції. Кукла-мотанка".

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

викладач загально-професійної підготовки

Робочий зошит з електротехніки. Словник термінів з електротехніки

 

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

 

викладач професійно-теоретичної підготовки

Навчальні посібники "Стропальні роботи", "Посібник для машиніста бульдозера ", "Посібник для підготовки машиніста крана","Посібник для машиніста автогрейдера",
Програмований комплекс лабораторних робіт для підготовки кранівників.

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

викладач професійно-теоретичної підготовки

Проведення факультативних занять з кулінарі. Проведення предметних тижнів та конкурсів профмайстерності з кулінарії Організація творчих виставок та майстер-класів для кухарів.

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

викладач професійно-теоретичної підготовки

Навчальний посібник з декоративно-прикладного мистецтва.
Робочий зошит з предмета «Матеріалознавство» для професії «Живописець; монтажник експозицій художньо-оформлювальних робіт"

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

майстер-виробничого навчання

Робочі зошити зі слюсарних робіт

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

майстер-виробничого навчання

Проведення конкурсів профмайстерності

Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів №1

майстер-виробничого навчання

Робочі зошити з в/н штукатура, маляра

Криворізький професійний гірничо-електромеханічний  ліцей

викладач професійно-теоретичної підготовки

Обмін досвідом з проведення уроків спеціальних дисциплін

"Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу"

викладач професійно-теоретичної підготовки

Проблемним питанням з предмету "Технологія приготування їжі та дослідницьким роботам.

"Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу"

викладач професійно-теоретичної підготовки

Ігрові технології навчання на уроках спецпредметів.

Нікопольський центр професійної освіти

Майстер виробничого навчання

Проведення майстер-класів, робота з батьками.

Криворізький Центр Професійної освіти металургії  та машинобудування

викладач загально-професійної підготовки

Залучити колег та учнів до занять щодо формування здорового способу життя

Криворізький центр підготовки та перепідготовки робітничих кадрів будівельної галузі

викладач професійно-теоретичної підготовки

Досвід проведення бінарних уроків викладача спецдисциплін з професії "Робітник зеленого будівництва. Квітникар" сумісно з викладачем біології та хімії.

 

     Обласна методична служба ПТО висловлює слова вдячності  всім керівникам та педагогічним працівникам ПТНЗ області, які  висловили свої пропозиції (побажання) щодо подальшої нашої з вами співпраці. Усі ваші пропозиції будуть враховані при формуванні  плану роботи НМЦ ПТО на 2016 рік. Крім того , ми плануємо наше спілкування в режимі відкритого доступу зробити постійним і протягом червня та листопада щорічно отримувати ваші пропозиції за результатами анкетування  щодо перспективних напрямків спільної діяльності ПТНЗ та обласної методичної служби.

 

Василиненко В.М.,

директор  НМЦ ПТО