Освітяни ПТО Дніпропетровщини впроваджують сучасні інтерактивні засоби навчання
Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру профтехосвіти у Дніпропетровській області на базі ДНЗ «Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій» (далі – МВПУПІТ) відбувся майстер-клас для викладачів інформатики «Створення інтерактивних засобів навчання».
Актуальність означеної проблематики обумовлена розвитком мережевих технологій та використання соціальних мережевих сервісів. Нині мережа Інтернет дозволяє вирішувати питання колективного навчання, групової взаємодії та обміну інформацією на основі використання сучасних інтерактивних засобів навчання: Web-технології для створення дидактичних матеріалів («хмарні» Google Drave та Web 2.0 як засіб використання освітніх ресурсів викладачами, а саме вікторини, анкети, опитування, картки, дидактичні комп’ютерні ігри, інтелектуальні ігри, плакати). Саме ці аспекти інструментарію Веб-технології другого покоління дають можливість підвищити ефективність навчально-виробничого процесу в ПТНЗ в цілому і викладання інформатики та інформаційних технологій зокрема, які були презентовані під час першої практичної частини майстер-класу.
В другій частині майстер-класу провідним викладачем МВПУПІТ презентовано інструментарій для створення on-line-опитувань, можливості генерації QR-кодів і використання мобільних телефонів для їх зчитування. Учасниками майстер-класу апробовано on-line-тестування за допомогою даної технології.
Поряд із цим, викладачі інформатики розглянули можливості соціальних мережевих сервісів, як віртуального майданчика, який зв’язує людей у мережеві співтовариства за допомогою програмного забезпечення. Формування навчальних спільнот є однією із таких платформ. Як приклад використання з навчальною метою соціальної мережі Facebook було розглянуто дослідницьку роботу, презентовану учнями МВПУПІТ в рамках національно-патріотичного виховання «Історичний персонаж».
У підсумку семінару викладачі області спільно прийшли до висновку про необхідність активного використання технології Веб 2.0 та мобільного навчання в освітньому процесі, оскільки вони надають свободу учням, викладачам, дозволяючи першим значно розширити можливості виконання практичних завдань, а другим – застосовувати та впроваджувати творчі підходи до навчання.
Корнієнко М.М., в.о.директора НМЦ ПТО
у Дніпропетровській області