Інклюзивна освіта в ПТНЗ Дніпропетровщини
Надання можливостей у здобутті професійної освіти учнівській молоді , що має психофізичні вади розвитку в світі та і в Україні, зокрема, покращується. Не залишаються осторонь і професійно-технічні навчальні заклади Дніпропетровської області, де вже багато років отримують кваліфікацію з робітничих професій випускники спеціальних шкіл-інтернатів, реабілітаційних центрів.
Як їм навчається? Яку професію вони можуть опанувати? Як проходить адаптація до самостійного життя? Хто підтримує «особливих дітей»?
Ці питання активно обговорювались на круглому столі «Інклюзивна освіта молоді в професійно технічних навчальних закладах як реалізація права на освіту», який проходив за ініціативою навчально-методичного центру профтехосвіти у Дніпропетровській області та зібрав широке коло фахівців, причетних до навчання та супроводу зазначеної категорії дітей.
Обговорюванні питання стосувались особливостей професійного навчання у спеціальних групах Міжрегіонального центру перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців, навчання та розвитку інклюзивної освіти у загальноосвітніх навчальних закладах міста Дніпропетровська, особливостям супроводу та навчання підлітків , що мають медичні діагнози психо-фізичних розладів, проблем та перспектив науково-методичного забезпечення запровадження інклюзивної освіти тощо.
Учасники круглого столу, а це практичні психологи, соціальні педагоги , майстри виробничого навчання, методисти ПТНЗ, медичні працівники, науковці Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти обговорили усі актуальні питання та прийняли рекомендації, у яких акцентували важливість розширення міжсекторальної співпраці фахівців, що включені у процес розвитку, впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах області.
Корнієнко М.М.,
заступник директора НМЦ ПТО