Інклюзивна освіта  в ПТНЗ Дніпропетровщини

 

      Надання можливостей у здобутті професійної освіти  учнівській молоді  , що має психофізичні вади розвитку в світі та і в Україні, зокрема, покращується. Не залишаються осторонь і професійно-технічні навчальні заклади Дніпропетровської області, де вже багато років отримують кваліфікацію з робітничих професій випускники спеціальних шкіл-інтернатів, реабілітаційних  центрів.

      Як їм навчається?  Яку професію вони можуть опанувати? Як проходить адаптація до самостійного життя?  Хто підтримує «особливих дітей»?

      Ці питання активно обговорювались на круглому столі  «Інклюзивна освіта молоді в професійно технічних навчальних закладах  як реалізація права на освіту», який проходив за ініціативою навчально-методичного центру профтехосвіти у Дніпропетровській області та зібрав широке коло фахівців, причетних до навчання та супроводу зазначеної  категорії дітей.

      Обговорюванні питання стосувались особливостей професійного навчання у спеціальних групах  Міжрегіонального центру  перепідготовки звільнених у запас військовослужбовців, навчання та розвитку інклюзивної освіти у загальноосвітніх навчальних закладах  міста Дніпропетровська, особливостям супроводу та навчання  підлітків , що мають медичні діагнози психо-фізичних розладів, проблем та перспектив  науково-методичного  забезпечення  запровадження інклюзивної освіти тощо.

      Учасники круглого столу, а це  практичні психологи, соціальні педагоги , майстри виробничого навчання,  методисти ПТНЗ, медичні працівники,  науковці Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти обговорили усі актуальні питання  та прийняли рекомендації, у яких акцентували важливість розширення міжсекторальної співпраці  фахівців, що включені у процес  розвитку, впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах області.

 

Корнієнко М.М.,

заступник директора НМЦ ПТО