- Мапа сайту
- Новини
- Про нас
- Плани роботи
- Нормативно-правове забезпечення
- Новинки в сфері П(ПТ)О
- ERASMUS+
- П(ПТ)О Дніпропетровщини
- Електронна бібліотека методичних напрацювань
- Прогресивний педагогічний досвід
- Скринька педагогічної майстерності
- STEM - освіта в дії
- Бібліотечна робота
- Професійна підготовка
- Загальноосвітня підготовка
- Навчально-виховна робота
- Психологічна служба
- Експериментальні педагогічні майданчики
- Виставкова діяльність
- Матеріали масових заходів
- Управлінська, фінансово-господарська діяльність
- Захист України
- Інструменти ІТ для використання педагогами
- Збірник «Методичний вісник»
- Важливі події
- Профорієнтаційний термінал
- Дії в надзвичайній ситуації
- Моніторингові дослідження
- Методичний кабінет ЗП(ПТ)О
- Консультативна допомога
- Заходи інших установ
- Методичний фестиваль
Увага! Зміни до Національної рамки кваліфікацій
Ухвалена постанова КМУ №?686 від 11.06.2025 (набула чинності 14.06.2025), якою внесено важливі уточнення до додатку постанови №?1341 від 23.11.2011.
Основні нововведення:
- Уточнено визначення Національної рамки кваліфікацій – тепер її офіційне тлумачення: “системний і структурований за результатами навчання опис кваліфікаційних рівнів”.
- Доповнено Національну рамку кваліфікацій термінами «кваліфікація», «часткова професійна кваліфікація».
- Переформульовано поняття “компетентності” – акцент тепер на тому, що кваліфікація формується з компетентностей та/або результатів навчання. Це стосується як повної, так і часткової професійної кваліфікації.
- Введено новий пункт 3-1, який вимірює освітню кваліфікацію за рівнями:
- Початкова освіта – 1 рівень;
- Базова середня освіта – 2 рівень;
- Профільна середня освіта (11 років) – 3 рівень;
- Профільна середня освіта (12 років) – 4 рівень.
Що це означає на практиці?
- Ясність і чіткість: переглянуті визначення полегшують розуміння кваліфікаційних рівнів та процедур їх присвоєння.
- Узгодженість з ЄС: нові формулювання і відсутність "надлишкових" рівнів підвищують відповідність європейським стандартам.
- Чіткий зв’язок освіти і ринку праці: логічне співвідношення освітніх ступенів і рівнів рамки спрощує створення сучасних освітніх програм, що відповідають затребуваним компетентностям.
Рекомендується всім стейкхолдерам профтехосвіти, HR і експертам врахувати ці зміни при:
- розробці професійних стандартів та освітніх програм;
- співпраці з підприємствами й зовнішніми партнерами;
- раціональному плануванні кар’єрного шляху здобувачів освіти.
Якщо ви – освітянин, роботодавець, варто переглянути оновлену рамку та оцінити, як нові формулювання вплинуть на вашу роботу.
Довідково: Національна рамка кваліфікацій призначена для використання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, установами та організаціями, закладами освіти, роботодавцями, іншими юридичними та фізичними особами з метою розроблення, ідентифікації, співвіднесення, визнання, планування і розвитку кваліфікацій.