Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області

Увага! Зміни до Національної рамки кваліфікацій

Ухвалена постанова КМУ №?686 від 11.06.2025 (набула чинності 14.06.2025), якою внесено важливі уточнення до додатку постанови №?1341 від 23.11.2011.
Основні нововведення:

  • Уточнено визначення Національної рамки кваліфікацій – тепер її офіційне тлумачення: “системний і структурований за результатами навчання опис кваліфікаційних рівнів”.
  • Доповнено Національну рамку кваліфікацій термінами «кваліфікація», «часткова професійна кваліфікація».
  • Переформульовано поняття “компетентності” – акцент тепер на тому, що кваліфікація формується з компетентностей та/або результатів навчання. Це стосується як повної, так і часткової професійної кваліфікації.
  • Введено новий пункт 3-1, який вимірює освітню кваліфікацію за рівнями:
  • Початкова освіта – 1 рівень;
  • Базова середня освіта – 2 рівень;
  • Профільна середня освіта (11 років) – 3 рівень;
  • Профільна середня освіта (12 років) – 4 рівень.

Що це означає на практиці?

  • Ясність і чіткість: переглянуті визначення полегшують розуміння кваліфікаційних рівнів та процедур їх присвоєння.
  • Узгодженість з ЄС: нові формулювання і відсутність "надлишкових" рівнів підвищують відповідність європейським стандартам.
  • Чіткий зв’язок освіти і ринку праці: логічне співвідношення освітніх ступенів і рівнів рамки спрощує створення сучасних освітніх програм, що відповідають затребуваним компетентностям.

Рекомендується всім стейкхолдерам профтехосвіти, HR і експертам врахувати ці зміни при:

  • розробці професійних стандартів та освітніх програм;
  • співпраці з підприємствами й зовнішніми партнерами;
  • раціональному плануванні кар’єрного шляху здобувачів освіти.


Якщо ви – освітянин, роботодавець, варто переглянути оновлену рамку та оцінити, як нові формулювання вплинуть на вашу роботу.


Довідково: Національна рамка кваліфікацій призначена для використання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, установами та організаціями, закладами освіти, роботодавцями, іншими юридичними та фізичними особами з метою розроблення, ідентифікації, співвіднесення, визнання, планування і розвитку кваліфікацій.