Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області

ФОРМУВАННЯ «ЗЕЛЕНИХ» НАВИЧОК У ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ МІЖНАРОДНОГО ТА УКРАЇНСЬКОГО ДОСВІДУ

В рамках експериментальної роботи відбувся круглий стіл, присвячений обговоренню актуального питання формування «зелених» навичок (green skills) у системі професійної освіти. Захід об’єднав провідних освітян з різних регіонів України, які поділилися досвідом, практиками та інноваційними підходами в контексті екологізації освіти.

Серед ключових виступів:

Дар’я Валеріївна Шиян (Криворізький професійний гірничо-технологічний ліцей) провела порівняльний аналіз між Україною та країнами ЄС, акцентуючи увагу на значенні інтеграції екологічних компонентів у навчальні програми.

Галина Володимирівна Гребенькова (Одеський центр ПТО) висвітлила практики проектного навчання, які сприяють розвитку екологічного мислення у здобувачів освіти.

Валерія Миколаївна Докторович (Сумське ВПУ будівництва і дизайну) представила скандинавський досвід як еталон екологічної освіти.

Світлана Олександрівна Гамалій (Первомайський фаховий коледж) проаналізувала інтеграцію екологічної складової у підготовку фахівців.

Денис Володимирович Воробець (Мукачівський професійний політехнічний коледж) акцентував на важливості «зелених» навичок у професійному розвитку педагогів.

Лілія Михайлівна Пшегодська (ВПУ №24 м. Заставна) розглянула приклади з Німеччини та Польщі, що демонструють ефективність впровадження сталих підходів у професійну освіту.

Світлана Олександрівна Бендер (Слобожанський центр ПТО) розповіла про потенціал німецької моделі для України.

Катерина Юріївна Торяник (Чугуївський центр ПТО) поділилася досвідом Польщі щодо включення сталого розвитку в національну освітню систему.

Тетяна Василівна Лисиця (Богуславський центр ПТО) презентувала кейси канадських провінцій.

Олена Володимирівна Продан (Чернівецьке ВКУ ДТЕУ) окреслила досвід Естонії та Чехії.

Ольга Дмитрівна Вєтрова (Конотопський фаховий коледж) детально розглянула швейцарську модель.

Олена Григорівна Гриньова (Одеський ліцей сфери послуг) навела приклади ефективного використання цифрових технологій у формуванні «зелених» навичок.

Захід підтвердив: «зелені» навички — це не лише про екологічну грамотність, а про здатність відповідально мислити, діяти сталим чином і впроваджувати інновації на перетині екології, економіки та освіти. 

Впровадження міжнародного досвіду формування «зелених» навичок є критично важливим для трансформації української системи освіти відповідно до викликів сталого розвитку.

Алла ВАЩЕНКО

Зображення