Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області

Екологізація професійної освіти для повоєнної відбудови економіки та енергетичної незалежності України

28 жовтня 2024 р. лабораторією технологій професійного навчання
Інституту професійної освіти Національної академії педагогічних наук України
був проведений Всеукраїнський науково-практичний вебінар на тему:
«Екологізація професійної освіти для повоєнної відбудови економіки та
енергетичної незалежності України».
Учасниками заходу стали викладачі природничих дисциплін ЗП(ПТ)О
Дніпропетровщини. В вебінарі брали участь понад 60 осіб із п’ятнадцяти
регіонів України (Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Закарпатська,
Запорізька, Житомирська, Івано-Франківська, Кіровоградська, Львівська,
Одеська, Полтавська, Харківська, Хмельницька, Черкаська, Чернігівська
області) та м. Києва.
Відкрила захід завідувач лабораторії технологій професійного навчання
Інституту професійної освіти НАПН України Тетяна Герлянд, яка окреслила
стан та проблеми екологізації професійної підготовки майбутніх фахівців;
Андрій Каленський у своїй доповіді зосередив увагу учасників вебінару на
завданнях професійної освіти в екологічній повоєнній відбудові аграрної галузі;
Тетяна Пятничук розкрила особливості методики застосування
екоорієнтованих педагогічних технологій у професійній підготовці
будівельників.
Під час роботи вебінару було також презентовано викладачами досвід
роботи ЗП(ПТ)О Дніпропетровщини: «Учнівські екологічні проєкти як одна з
форм екологічного виховання (на прикладі Криворізького професійного
гірничо-металургійний ліцею)» Вікторії Тротнер, старшого викладача
Криворізького професійного гірничо-металургійного ліцею; «Формування
навичок енергозбереження у здобувачів освіти за допомогою дидактичних ігор»
Тетяни Бурдейної, викладача Державного навчального закладу «Криворізький
центр професійної освіти металургії та машинобудування».
Наприкінці роботи вебінару в результаті дискусії було сформульовано
низку рекомендацій щодо екологізації професійної освіти, мета якої вбачається
у формуванні: навичок екологічно орієнтованої професійної діяльності
здобувачів освіти, відповідального ставлення до довкілля на основі Концепції
сталого розвитку для дієвого та ефективного використання природних ресурсів
і екосистем в умовах післявоєнної відбудови України.

Ніна СІРЕНКО

Зображення
Зображення
Зображення