Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області

Осучаснення професійної освіти за алгоритмом європейських проєктів

Значимість євроінтегрційних процесів в професійній (професійно-технічній) освіті не потребує роз’яснення. Саме цьому було присвячено Стартовий захід під назвою «Спільна ініціатива Skills4Recovery посилення підготовки кваліфікованої робочої сили для відновлення України» проведеного в Україні за участю представників європейського союзу, держав-учасників міжнародних проєктів (Польщі, Німеччини, Естонії) та заступників міністрів освіти і науки України і Міністерства економки України. Озвучені проблеми переліченими представниками та про отримані результати в ході реалізації проєктів мотивують на подальшу роботу з модернізації професійної (професійно-технічної) освіти. Продовження проєктів повинно бути зосереджено на таких напрямках:

  • беспосередньої роботи з закладами професійно (професійно-технічної) освіти;
  • участі у проєктах роботодавців;
  • розробки навчальних матеріалів спільними зусиллями педагогів та представників підприємств.

Модернізація системи трудового робітничого потенціалу мотивує навчальні заклади, управлінців та методичну службу на:

  1. Поглиблення співпраці закладів, методичної служби з роботодавцями.
  2. Поширення можливостей отримання професійної освіти жінками, особливо дорослими.
  3. Сприяння застосування отримання професійної освіти за ваучерами через ДІЮ.
  4. Створення умов для професійного навчання українців, які перебувають за кордоном з метою повернення їх до трудової діяльності в Україні.
  5. Розвитку дуального навчання з залученням бізнесу.
  6. Змінення ментальності батьків стосовно значимості та важливості професійної освіти у становленні особистостей в суспільстві.
  7. Розширені підготовки кадрів для переробної промисловості.
  8. Формування інформаційної системи – бази про доступ до професійної освіти.
  9. Формування сучасної айдентики в професійній освіті для її «переодягу».
  10. Створення умов для навчання ветеранів війни, інвалідів.
  11. Формування системної роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти з супроводу професійної діяльності осіб (особливо із числа ветеранів, інвалідів) після отримання професії, організації ведення власної справи.

Перелічене потребує поєднання зусиль, педагогічних колективів, органів управління освітою, методичної служби в організації освітнього процесу зорієнтованого на потреби економіки.

Результат отримання професійної освіти зможе задовольнити навчаних професіям та запит підприємств при поєднанні зусиль влади, освіти, роботодавців.

Сподіваємось це вдасться зробити в реальності та буде слугувати здатності перемогти агресора відновити Україну.

Віктор ВАСИЛИНЕНКО