Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області

МОВА – ДЕРЖАВИ ОСНОВА

Завершився тиждень української писемності та мови конференцією «Мова – держави основа», зініційованої Навчально-методичним центром професійної (професійно-технічної ) освіти, присвячена постаті мовознавця Григорія Голоскевича  з нагоди його 140 річниці від дня народження.

Із вітальним словом звернулася Гришаєва О.В.– в.о.директора НМЦ ПТО, яка привітала учасників заходу та окреслила завдання викладачів щодо функціонування української мови як державної в сучасних реаліях, що спонукають українців, як ніколи раніше, стати на підтримку рідного слова, власного народу та національної культури.

У теоретичній частині учасники розглянули постать Григорія Голоскевича як українського вченого-мовознавця та громадського діяча, відкрили нові сторінки суспільно-політичної позиції мовознавця та еволюції його переконань у контексті подій першої третини ХХ століття.

У практичній частині  викладачі обговорили актуальні питання мовного сьогодення:

- Лінгвоцид української мови.

- Порушення морфологічних норм сучасної української літературної мови.

- Гендерні стереотипи в українському мовленні.

- Виклики мови сьогодення. Перспективи покращення культури мовлення здобувачів освіти ЗП(ПТ)О.

- Воєнні новотвори – що відбувається з мовою під час війни.

- Мовний етикет в мережі. Як говорять медіа та блогери?

- Мовна норма як найважливіший чинник успішного складання ЗНО(НМТ).

Із доповідями виступили викладачі української мови і літератури Антоненко І.Л.(ЗДЦПТО), Киприч Н.А.(ЦАПЛ), Литовченко С.А. (ТПАЛ), Мокруха В.А. (ПЦППРК), Аскерова О.В.(КПТМЛ), Тарабанова В.С. (МПТУ), Дурягіна Т.В.(СофПЛ), Нітченко Л.Л.(КЦПОММ).

Наскрізною думкою виступів стало підтвердження того, що мова дає нам зрозуміти, хто ми є і звідки в загальнослов’янському контексті, проблеми вдосконалення мови, навчання грамотного письма здобувачів освіти, комунікативний аспект у викладанні та практична спрямованість навчальної діяльності, система контролю мовленнєвих знань, необхідність досконалого володіння літературною мовою як одним з найважливіших чинників якісної освіти.

Тамара КУЗЬ

Зображення
Зображення