- Мапа сайту
- Новини
- Про нас
- Плани роботи
- Нормативно-правове забезпечення
- Новинки в сфері П(ПТ)О
- ERASMUS+
- П(ПТ)О Дніпропетровщини
- Електронна бібліотека методичних напрацювань
- Прогресивний педагогічний досвід
- Скринька педагогічної майстерності
- STEM - освіта в дії
- Бібліотечна робота
- Професійна підготовка
- Загальноосвітня підготовка
- Навчально-виховна робота
- Психологічна служба
- Експериментальні педагогічні майданчики
- Виставкова діяльність
- Матеріали масових заходів
- Управлінська, фінансово-господарська діяльність
- Захист України
- Інструменти ІТ для використання педагогами
- Збірник «Методичний вісник»
- Важливі події
- Профорієнтаційний термінал
- Дії в надзвичайній ситуації
- Моніторингові дослідження
- Методичний кабінет ЗП(ПТ)О
- Консультативна допомога
- Заходи інших установ
- Методичний фестиваль
Про конференцію будівельників України, проведену 1.10.2024 «Стан професійної підготовки кадрів для галузі будівництва. Національне дослідження»
Захід проведено у змішаному форматі за участі виконавчого директора Конфедерації будівельників України, заступника міністра освіти та науки України, експертів, які здійснювали дослідження, керівників будівельних компаній, навчальних закладів.
В ході проведеного заходу МОН України проголошено:
- 2025 рік буде роком співпраці з бізнесом;
- Про важливість створення наглядових рад, які будуть сприяти єднанню закладів з бізнесом;
- Про особливу увагу формуванню керівного складу закладів, спроможних формувати майбутнє.
Керівниками проєкту є ЕDUP «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні, що реалізовувався за підтримки Швейцарії».
Оприлюднено результати досліджень за участі майстрів виробничого навчання закладів ПТО, роботодавців, здобувачів освіти, проведеного ресурсами Асоціації маркетингу України. Охоплено дослідженням:
- 288 закладів;
- 2 392 здобувача освіти;
- 1 127 педагогів;
- 484 підприємства.
Результатами дослідження визначено головні фактори впливу на якість практичного навчання:
- Робоче місце практики, його оснащення;
- Спроможність майстра в/н;
- Форма проведення занять (оффлайн, онлайн).
Засвідчено, що за ситуацією останніх років:
- Більшість часу практичне навчання зосереджується в закладах, а не на виробництві;
- Особлива роль майстра в/н у здійсненні практичного навчання у формі онлайн;
- Нерозуміння здобувачами освіти різниці понять «виробниче навчання» та «виробнича практика»;
- Консерватизм педагогів в небажанні застосовувати сучасні освітні інструменти.
Результати практики:
- Тільки 40% практикантів мають наставника з виробництва;
- Кожен п’ятий учень на практиці виконує роботи не за навчальними програмами;
- Мотивованими до організації практики є лише 45% керівників підприємств;
- Лише 49% здобувачів освіти у період практики перебувають на штатних робочих місцях;
- 44% практикантів працюють у бригадах;
- 85% здобувачів освіти задоволені практикою.
Оцінка стану практичного навчання представниками закладів:
- 60% закладів вважають, що мають відповідну МТБ;
- ЕDUP дає позитивну оцінку оснащеності МТБ лише 34% закладів.
Оцінка роботодавців:
- 70% роботодавців задоволені результатами практичного навчання;
- Вимагають формування навичок, що відповідають технологіям підприємств.
Загальний висновок за результатами дослідження:
- Необхідно підвищувати престижність ПТО;
- Необхідність підвищення стипендій здобувачам освіти;
- Формувати мотивованість у педагогів до оновлення освітнього процесу;
- Більше залучати роботодавців до формування навчальних планів, освітніх матеріалів;
- Зробити стажування майстрів в/н дієвим, результативним;
- Сформувати систему стимулювання здобувачів освіти.
Віктор Василиненко