Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
у Дніпропетровській області

Про конференцію будівельників України, проведену 1.10.2024 «Стан професійної підготовки кадрів для галузі будівництва. Національне дослідження»

Захід проведено у змішаному форматі за участі виконавчого директора Конфедерації будівельників України, заступника міністра освіти та науки України, експертів, які здійснювали дослідження, керівників будівельних компаній, навчальних закладів.

В ході проведеного заходу МОН України проголошено:

  • 2025 рік буде роком співпраці з бізнесом;
  • Про важливість створення наглядових рад, які будуть сприяти єднанню закладів з бізнесом;
  • Про особливу увагу формуванню керівного складу закладів, спроможних формувати майбутнє.

Керівниками проєкту є ЕDUP «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні, що реалізовувався за підтримки Швейцарії».

Оприлюднено результати досліджень за участі майстрів виробничого навчання закладів ПТО, роботодавців, здобувачів освіти, проведеного ресурсами Асоціації маркетингу України. Охоплено дослідженням:

  • 288 закладів;
  • 2 392 здобувача освіти;
  • 1 127 педагогів;
  • 484 підприємства.

Результатами дослідження визначено головні фактори впливу на якість практичного навчання:

  • Робоче місце практики, його оснащення;
  • Спроможність майстра в/н;
  • Форма проведення занять (оффлайн, онлайн).

Засвідчено, що за ситуацією останніх років:

  • Більшість часу практичне навчання зосереджується в закладах, а не на виробництві;
  • Особлива роль майстра в/н у здійсненні практичного навчання у формі онлайн;
  • Нерозуміння здобувачами освіти різниці понять «виробниче навчання» та «виробнича практика»;
  • Консерватизм педагогів в небажанні застосовувати сучасні освітні інструменти.

 

Результати практики:

  • Тільки 40% практикантів мають наставника з виробництва;
  • Кожен п’ятий учень на практиці виконує роботи не за навчальними програмами;
  • Мотивованими до організації практики є лише 45% керівників підприємств;
  • Лише 49% здобувачів освіти у період практики перебувають на штатних робочих місцях;
  • 44% практикантів працюють у бригадах;
  • 85% здобувачів освіти задоволені практикою.

Оцінка стану практичного навчання представниками закладів:

  • 60% закладів вважають, що мають відповідну МТБ;
  • ЕDUP дає позитивну оцінку оснащеності МТБ лише 34% закладів.

Оцінка роботодавців:

  • 70% роботодавців задоволені результатами практичного навчання;
  • Вимагають формування навичок, що відповідають технологіям підприємств.

Загальний висновок за результатами дослідження:

  • Необхідно підвищувати престижність ПТО;
  • Необхідність підвищення стипендій здобувачам освіти;
  • Формувати мотивованість у педагогів до оновлення освітнього процесу;
  • Більше залучати роботодавців до формування навчальних планів, освітніх матеріалів;
  • Зробити стажування майстрів в/н дієвим, результативним;
  • Сформувати систему стимулювання здобувачів освіти.

 Віктор Василиненко