Організація дозвілля учнівської молоді ПТНЗ
На виконання Програми «Молодь України» та з метою визначення завдань професійно-технічних навчальних закладів з формування творчої, соціально активної, інтелектуально розвиненої особистості, науково-педагогічних підходів до організації позаурочної роботи навчально-методичним центром ПТО щорічно проводяться моніторингові дослідження організації гурткової роботи у професійно-технічних навчальних закладах області.
Проведений аналіз за період 2010-2011 навчальний рік та на початок 2011-2012 навчального року свідчить, що в навчальних закладах відбулись певні зміни. Зросла мережа гуртків та секцій з 6 до 10 напрямків гурткової роботи. Разом з тим кількість учнів охоплених гуртковою роботою дещо зменшилась. Перевагу у виборі гуртків учні віддають художній самодіяльності, спортивно-оздоровчим та туристичним гурткам, предметним гурткам, гурткам технічної творчості. Збільшилось охоплення учнів козацькими об’єднаннями, розпочата робота в школах молодого лідера.
Аналіз гурткової роботи
в ПТНЗ Дніпропетровської області в 2011-2012 н.р.
Назва гуртка |
2010-2011 н.р. |
2011-2012 н.р. |
||
Кількість учнів (осіб) |
% від загальної кількості учнів |
Кількість учнів (осіб) |
% від загальної кількості учнів |
|
Художня самодіяльність |
6167 |
22 % |
3851 |
15% |
Технічна творчість |
3551 |
13 % |
2576 |
10% |
Прикладне мистецтво |
930 |
3 % |
773 |
3% |
Предметні гуртки |
1922 |
7 % |
3344 |
13% |
Лідерські школи |
0 |
0 |
234 |
1% |
Спортивно-оздоровчі секції та туристичні клуби |
9327 |
34 % |
5670 |
21% |
Інтернет клуб |
1398 |
5 % |
689 |
3% |
Козацькі об’єднання |
205 |
1 % |
419 |
2% |
Слухачі та учні МАН |
80 |
0 % |
80 |
0,3% |
Клуби за інтересами |
3089 |
11 % |
2464 |
9% |
Не визначились |
5119 |
19 % |
6418 |
24% |
Охоплення позаурочної діяльністю |
22493 |
81 % |
20100 |
76% |
Загальний контингент |
27612 |
100% |
26518 |
100% |
За результатами моніторингових досліджень професійно-технічним навчальним закладам рекомендовано активізувати співпрацю з позашкільними навчальними закладами регіонів, активізувати роботу учнівського самоврядування, запровадити систему навчання молодих лідерів, створити методичне об’єднання кваліфікованих педагогів-радників з учнівського самоврядування та залучати батьків та громадськість до участі в самоврядуванні.
Директор НМЦ ПТО
В.М.Василиненко