Організація дозвілля учнівської молоді ПТНЗ

          На виконання  Програми «Молодь України» та з метою визначення завдань професійно-технічних навчальних закладів з формування творчої, соціально активної, інтелектуально розвиненої особистості, науково-педагогічних підходів до організації позаурочної роботи навчально-методичним центром ПТО щорічно проводяться моніторингові дослідження організації гурткової роботи у професійно-технічних навчальних закладах області.

Проведений аналіз за період 2010-2011 навчальний рік та на початок 2011-2012 навчального року свідчить, що в навчальних закладах відбулись певні зміни. Зросла мережа гуртків та секцій з 6 до 10 напрямків гурткової роботи. Разом з тим кількість учнів охоплених гуртковою роботою дещо зменшилась. Перевагу у виборі гуртків учні віддають художній самодіяльності, спортивно-оздоровчим та туристичним гурткам,  предметним гурткам, гурткам технічної творчості. Збільшилось охоплення учнів козацькими об’єднаннями, розпочата робота в школах молодого лідера.

Аналіз гурткової роботи

в ПТНЗ Дніпропетровської області в 2011-2012 н.р.

Назва гуртка

2010-2011 н.р.

2011-2012 н.р.

Кількість

учнів (осіб)

%  від загальної кількості учнів

Кількість

учнів (осіб)

%  від загальної кількості учнів

Художня самодіяльність

6167

22 %

3851

15%

Технічна творчість

3551

13  %

2576

10%

Прикладне мистецтво

930

3  %

773

3%

Предметні гуртки

1922

7 %

3344

13%

Лідерські школи

0

0

234

1%

Спортивно-оздоровчі секції та туристичні клуби

9327

34 %

5670

21%

Інтернет клуб

1398

5  %

689

3%

Козацькі обєднання

205

1  %

419

2%

Слухачі та учні МАН

80

0  %

80

0,3%

Клуби за інтересами

3089

11  %

2464

9%

Не визначились

5119

19 %

6418

24%

Охоплення позаурочної діяльністю

22493

81 %

20100

76%

Загальний контингент

27612

100%

26518

100%

За результатами моніторингових досліджень професійно-технічним навчальним закладам рекомендовано активізувати  співпрацю з позашкільними навчальними закладами регіонів, активізувати роботу учнівського самоврядування, запровадити систему навчання молодих лідерів, створити методичне об’єднання кваліфікованих педагогів-радників з учнівського самоврядування та залучати батьків та громадськість до участі в самоврядуванні.                                                                     

                                                                                         Директор НМЦ ПТО                                                                         

                                                                                                                  В.М.Василиненко