Сьогодні готуємо кадри на завтра
Згідно наказу Головного управління освіти і науки №310 від 13.04.09 на базі Криворізькому міськму методичному центрі профтехосвіти в 2009-2010 навчальному році вперше працювала «Школа резерву заступників директорів ПТНЗ».
В «Школі» навчалось 15 слухачів по 5 чол. 3-х категорій: заст.дир. з НВЧ, НР та НВР – це кращі викладачі та майстри в/н ПТНЗ міста.
Працювала «Школа» за планом роботи затвердженим директором обласного навчально-методичного центру Василиненком В.М. Керівник «Школи резерву» - Зозуля Н.В. В «Школі» працювали методисти Кр ММЦ ПТО: Труш В.І., Керницька Т.В., Грищук Т.С., Кичук С.Є., Бабич Т.С., Мавдрик Т.М. та досвідчені керівники навчальних закладів.
Проведено 11 засідань. Деякі заняття проводились на базі Криворізького міського
методичного центру, де були розглянуті питання:
- Оновлення змісту профтехосвіти та демократизація навчально-виховного процесу.
- Використання нормативно-законодавчої бази профтехосвіти в покращенні якості підготовки кваліфікованих робітників.
- Роль заступника директора:
· з навчально-виробничої частини в формуванні професійної компетентності спеціалістів
· з навчальної роботи в підвищенні професійного та методичного рівня педагогів
· з навчально-виховної роботи у створенні атмосфери для гармонійного розвитку особистості учнів
- Кадрове забезпечення ПТНЗ міста. Підвищення кваліфікації педпрацівників, стажування.
- Формування контингенту учнів, слухачів ПТНЗ та методи його збереження.
- Вивчення нормативної бази матеріального та фінансового забезпечення дітей пільгової категорії.
Заняття «Школи резерву» в
Криворізькому професійному гірничо-металургійному ліцеї
Заняття «Школи резерву» проводились також на базі Криворізького центру професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервіс, Криворізького професійного гірничо-електромеханічного ліцею, Криворізького професійного гірничо-металургійного ліцею, Криворізького центру професійної освіти металургії та машинобудування і Криворізького професійного ліцею; з ними працювали директори, заступники директорів, ст. майстри, методисти, інженери з охорони праці, психологи ПТНЗ.
Були відвідані уроки теоретичного та виробничого навчання.
Значна увага була приділена таким питанням:
- Бачення керівником навчального закладу ролі заступника директора з організації змісту діяльності.
- Організація роботи в навчальному закладі по вивченню та впровадженню інноваційних проектів інших регіонів.
- Вдосконалення організації виробничого навчання, виготовлення продукції та надання послуг в навчальних майстернях.
- Нові педагогічні технології у використанні сучасного уроку.
- Зміст і види внутрішнього контролю навчально-виробничого процесу.
- Організація роботи з охорони праці в навчальному закладі та шляхи зменшення нещасних випадків.
- Організація дозвілля учнівської молоді. Оздоровлення та соціальний захист учнів пільгової категорії
- Формування індивідуального стилю роботи керівника.
В січні відбувся захист курсових робіт слухачів.
У травні проходило стажування слухачів у кращих заступників директорів в Центрі підготовки та перепідготовки робітничих кадрів №1, Криворізького професійного гірничо-електромеханічного ліцей, Криворізького професійного гірничо-металургійного ліцею, Криворізького професійного будівельного ліцею, Криворізького центру професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу, Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею, Міжрегіонального центру підготовки та перепідготовки військовослужбовців. За підсумками стажування слухачі звітували та висловлювали своє бачення роботи.
Підготовка слухачів до захисту «Творчих робіт»
Останнє засідання «Школи резерву» у червні проходило у вигляді захисту творчих проектів з актуальних проблем профтехосвіти. Виступи проходили з використанням інформаційних технологій. Були змістовними, цікавими, містили пропозиції щодо покращення навчально-виробничого та виховного процесів.
Сертифікат про закінчення «Школи резерву» одержано
Всі слухачі отримали сертифікати про завершення «Школи резерву заступників директорів ПТНЗ». На завершення вони висловили свою думку щодо роботи «Школи резерву». Ось деякі з них:
1. Заняття «Школи резерву» проходили в дружній, діловій атмосфері співпраці, що дало можливість кожному слухачеві розкрити свій творчий потенціал (Очеретна Л.Г.).
2. Стажування у кращих заступників директорів ПТНЗ дозволило нам взяти для себе багато корисної інформації з досвіду їх роботи, але хотілося б щоб термін стажування був збільшений (Булгакова А.П.).
3. Виконання «Творчої роботи» змусило нас глибоко вивчити питання з заданої теми, зробити аналіз роботи в навчальному закладі та дало можливість використовувати опрацьований матеріал в своїй діяльності (Яровська С.В.).
4. «Школа резерву» дала можливість зрозуміти сучасні проблеми управління навчального закладу (Похил Н.Б.).
5. Бажано більше уваги приділяти питанням ефективності роботи виробничих майстерень та виробничої діяльності (Мордовець С.В.).
6. Особливо цікавими були ті заняття на яких ми побачили уроки виробничого навчання, заняття з психологом тощо. (Криворізький професійний гірничо-металургійний ліцей, Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування) (Литвин Н.В.).
Перший випуск слухачів
«Школу резерву заступників директорів ПТНЗ»
Директор КрММЦПТО Н.Зозуля