Самоосвіта в умовах карантину ( досвід роботи КПТМЛ)

Для забезпечення дистанційного навчання здобувачів освіти, педагоги Криворізького професійного транспортно-металургійного ліцею розробили  індивідуальні плани роботи в умовах карантину, обов’язковою складовою яких є  самоосвіта, саморозвиток  та самовдосконалення.

Співробітники освітнього закладу вже отримали близько 70 сертифікатів різнобічної тематики. На початку карантину  це були теми, які стосувалися організації дистанційного навчання, інструментарію  його впровадження: «Як організувати освітній процес під час карантину», Скринкасти, або форми і методи подачі навчального матеріалу під
час дистанційного навчання», «Медіаграмотність освітян», «
Zoom в дистанційному освітньому процесі. Алгоритм роботи», «Використання сервісу Zoom  для проведення дистанційних занять», «Використання онлайн-тестів в умовах карантину», «Впровадження інновацій у школах», «Організація навчання та дозвілля під час карантину: корисні матеріали на допомогу педагогу», «Форми та методи подання матеріалу в умовах дистанційного навчання», «Мотивація до навчання під час карантину».

  Викладачі підвищували і свою фахову майстерність та знання : «7 активностей для розвитку говоріння на уроках англійської мови», «Критичне мислення для  освітян», «Інтерактив і креативність в освіті: як через гру зацікавити дітей знаннями», «Валізка творчих вправ на уроках зарубіжної літератури»,  «Англійська для STEM», «Страхи та тривоги у підлітків, причини виникнення та алгоритм подолання», «Техніки релаксації для педагогів. Як швидко розслабитись та відновитись».

Багато можливостей відкривають перед педагогами он-лайнові освітні середовища, які стали в нагоді кожному для поповнення скарбнички своїх знань. Серед таких найбільш доступними та популярними виявилися: портал Всеосвіта https://vseosvita.ua/news, Освіторія https://osvitoria.media/, освітній портал Урок-ua https://urok-ua.com/ , Prometheus https://prometheus.org.ua/ , Студія он-лайн освіти EdEra https://www.ed-era.com/Освітній проект «На Урок» https://naurok.com.ua/webinar , Портал безперервного навчання СуХаРі  https://sukhari.com.ua/ , Віртуальна школа ІКТ http://i-math.com.ua/vsikt/,  Педрада https://sites.google.com/view/osina-zp/, ВУМ https://vumonline.ua/.

 Тепер в закладках браузера кожного викладача є корисні сайти, які задовольнять потребу того, хто бажає вчитись.

 Звичайно, не можна сказати, що всі педагоги стали віртуозними користувачами всіх доступних інструментів он-лайн освіти, але успішно пройшли адаптацію до нових реалій. Для одних великим досягненням стало уміння користуватись електронною поштою, а більш наполегливі навчилися проводити уроки на платформах Zoom та Meet, створювати  тести в Google формах та оперативно здійснювати контроль знань здобувачів освіти.

Можна обрати будь-яку тематику й набути компетентностей, передбачених стандартами освіти і не тільки.  Привертає увагу кожного курс «Дизайн - мислення для інновацій (проект «Ти можеш усе! Можливості обмежені») або « Діалог та медіація: шлях до порозуміння». Прослухані лекції збагачують внутрішній світ та допомагають у вирішенні багатьох проблем (професійних та життєвих).

Під час карантину  викладачі  ліцею, крім участі в вебінарах, Інтернет-конференціях, партнерських курсах, опрацьовують фахову літературу, Інтернет- ресурси для розробок відеоуроків, презентацій, лабораторних та практичних робіт, продовжують працювати над створенням електронних засобів навчання.Також вивчають досвід роботи колег з інших освітніх закладів, спілкуються, обмінюються новинками.  Для впевнення в собі, деякі викладачі пройшли глобальне тестування на «Національній он-лайн платформі» з цифрової грамотності.

   Координаторами самоосвіти викладачів Криворізького професійного транспортно-металургійного ліцею є заступник директора з навчальної роботи Булгакова Г.П. та методист Груєнко Н.П.  

Вони висловлюють подяку методистам НМЦ ПТО у Дніпропетровській області за організацію  дистанційного курсу підвищення кваліфікації за програмою «Хмарні технології в освіті та можливості ресурсу Google Glassroom». І, хоча через карантин не проводились заплановані заходи, але педпрацівники ЗП(ПТ)О мають можливість ознайомитись з узагальненими матеріалами за електронними посиланнями, які надаються методичним центром.

 Набуті знання та навички під час карантину, педагоги зможуть активно  використовувати в подальшій  освітній діяльності.   

 

Узагальнила Керницька Т. В., методист.