Досвід педагогів Криворіжжя з організації дистанційного навчання

У м. Кривому Розі є навчальні заклади, які мають певний досвід дистанційного навчання і  активно його використовують в умовах карантину. Так в МЦППВ вже понад 10 років діє інформаційно-науковий центр, де розміщено електронне КМЗ для підготовки молодших спеціалістів за спеціальностями «Автомобільний транспорт», «Технології легкої промисловості», «Харчові технології». На базі сайту КПБЛ створено блогосферу педагогів http://www.kpbl.ucoz.ua, на якій забезпечується  комплексно-методичний супровід очно-дистанційної форми навчання з окремих професій закладу.

Але для більшості педагогів ЗП(ПТ)О міста – це нова форма навчання. Кожний викладач та майстер в/н обирає свій інструментарій, свої методи взаємодії, щоб забезпечити здобувачам освіти вільний доступ до навчальних і мультимедійних матеріалів, практичних завдань, комунікації. Майже всі педагоги  навчальних закладів міста створили свої Google Classroom, де  виставляють свої освітні матеріали згідно з розкладом та відповідно календарного планування. Матеріали дублюють і на власних сайтах, блогах, наприклад:  викладач хімії КПГТЛ Купчина Ю.І.  http://kypchina.blogspot.com, викладачі КПБЛ Бісик Н.С. та Явтушенко О.М. http://blogvikla.blogspot.com/, https://elenastyle27.blogspot.com/, викладач КЦППРКБГ  Борисюк І.А. https://borisiukinna.wixsite.com/mysite тощо.

Оцінювання здійснюється як у синхронному, так і асинхронному режимі. Синхронне оцінювання більш об’єктивніше, але проведення його вимагає певних вимог, особливо технічних. Щоб уникнути можливих технічних збоїв, педагоги не ризикують проводити зрізи знань саме у такому режимі. Проте приклади все ж таки є: викладач КЦПОРКТРС Студнікова Т.В. проводить он-лайн уроки інформатики з узагальнення і систематизації знань за допомогою платформи Classtime; за допомогою платформи Zoom викладач спецтехнології КПБЛ Будика С.В. проводить контрольні роботи з вивченого дистанційного курсу та ін. Здобувачі освіти у прямому ефірі отримують доступ до проходження контрольних завдань або тестів, а після проходження – на екрані висвітлюється  кількість набраних балів та виставлена оцінка.

Оцінювання здобувачів освіти в асинхронному режимі зручне і тому здійснюють його більшість педагогів закладів ЗП(ПТ)О. Учні надсилають файли з виконаним завданням, які зробили у зручний для себе час, на ресурс, де здійснюється дистанційне навчання. Результати оцінювання навчальних досягнень здобувачі освіти отримують після того, як педагоги опрацюють відповіді.

Виробничу практику, яка припала на період карантину, і яку неможливо провести дистанційно через особливість професії, оцінюють, як рекомендовано МОН України, враховуючи проміжні результати здобувачів освіти із виробничого навчання, яке вони відпрацювали у стінах закладу з майстрами в/н.

За час карантину вже деякі навчальні заклади міста (КНВЦ, МЦППВ, КЦПОРКТРС, КЦПОММ) навіть здійснили  проведення державної  кваліфікаційної  атестації у дистанційному форматі у синхронному режимі. В цілому захисти пройшли успішно і здобувачам освіти було присвоєно освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» з набутих професій відповідних розрядів.

Непрогнозована та небажана ситуація, яка склалася у зв’язку з загальнонаціональним карантином через коронавірус та «примусовим» переходом закладів освіти на дистанційне навчання  має і всій позитив: сприяє розвитку цифрової грамотності  всіх учасників освітнього процесу закладів професійної освіти та прискорює впровадження діджиталізації в освітній процес.