Організація освітнього процесу професій машинобудування в умовах дистанційного навчання

( з досвіду роботи Криворізького центру професійної освіти металургії та машинобудування)

 

Використання технологій дистанційного навчання відкрило якісно нові умови зручного та необмеженого спілкування учасників освітнього процесу. Та беззаперечним поштовхом для використання таких технологій  (не  тільки в умовах карантину) стала розробка авторським колективом центру онлайн-ресурсу - електронного навчально-методичного комплексу з професії «Токар, фрезерувальник». Даний ресурс є у відкритому доступі не тільки для здобувачів освіти КЦПОММ, він розміщений на платформі ІПТО НАПН України, на сайті МОН України та ДНЗ «КЦПОММ» за посиланням http://bcpl.pto.org.ua/ .

Педагогами  центру на Google-диску створено папку для організації дистанційного навчання, в якій розміщується інформація не тільки з загальноосвітніх, а й із професійно-теоретичної та професійно–практичної підготовки для всіх професій, електронні журнали контролю успішності здобувачів освіти. Вибір  Google-диску вважаємо доцільним, тому що це надійне сховище даних, яке дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах у хмарі  і ділитися ними з іншими користувачами в Інтернеті. Google-диск включає Google-документи, таблиці, презентації, офісний пакет, який дозволяє спільно редагувати документи. 

Далі, кожен педагог організовує дистанційне навчання з навчальної дисципліни найбільш зручним для нього способом.

Викладачі та майстри виробничого навчання професій машинобудівного та металургійного профілю користуються, насамперед, такими освітніми платформами: https://www.youtube.com/user/Eksmast/videos (відео уроки);

https://naurok.com.ua/test/moe; http//studfik.net; kzk.kiev.ua; slinger.pto.org.ua (електронний посібник для ЗП(ПТ)О);

http://www.yotube.cjm/watch?v=AalEMBI8bno ;

http://danube.pto.org.ua/index.php/component/k2/item/136-vstup-1-sotsialno-ekonomichne-ta-gospodarske-znachennya-profesiji-perspektivi-jiji-rozvitku ;

http://chpek.com.ua/wp-content/uploads/2017/01/%D0%9B%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97-%D0%95%D0%9D%D0%95%D0%A0%D0%93%D0%9E%D0%97%D0%91%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%96%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf

Підручник зі спецтехнології, рекомендований МОН для електромонтерів з ремонту та обслуговування електроустаткування

http://electrician.pto.org.ua/ http://eltech-upal.pto.org.ua/

Підручник з електротехніки,  рекомендований МОН для електромонтерів з ремонту та обслуговування електроустаткування.

Крім того, педагоги професійного навчання достатньо успішно організовують дистанційне навчання за допомогою персональних сайтів (блогів), які містять не тільки теоретичний матеріал, а й посилання на цікаві сайти, відеоматеріали, які допоможуть поглибити здобуті знання, а також посилання на тестові завдання для перевірки отриманих знань, авторські розробки педагогів центру з предметів та професій.

Зворотній зв'язок педагогів зі здобувачами освіти відбувається так:

-        для перевірки рівня засвоєння матеріалу учні надсилають на e-mail педагогів фото опрацьованого матеріалу лекції у своїх робочих зошитах та відповіді на питання контролю чи самоконтролю; виконують онлай-тести, відповіді на які педагоги отримують автоматично;

-        для надання допомоги здобувачам освіти під час самостійного вивчення теми чи виконання певних завдань використовують мобільний зв’язок або мобільні додатки Zoom, Viber чи WhatsApp.

На сьогодні існує безліч освітніх платформ, які ефективно використовуються в освітньому процесі.