Як налаштувати дистанційне навчання: досвід та поради

Карантин —це виклик для кожного педагога. Як краще організувати освітній процес?  Своїм досвідом поділилися викладачі природничих дисциплін Криворізького професійного гірничо-металургійного ліцею Купчина Ю.І. та Криворізького центру професійної освіти металургії та машинобудування Бурдейна Т.Ю.

На  сайті КПГМЛ в розділі «Дистанційне навчання» педагог   розміщує  завдання з хімії, які здобувачі освіти  повинні самостійно опрацювати.

Викладач  працює переважно з Viber, Telegram, Messenger, Skype: стислі повідомлення для здобувачів освіти або фото-записочки з завданням. Виконані  роботи здобувачі освіти пересилають, так здійснюється  зворотній зв’язок.  Педагог їх  перевіряє,  пише рекомендації, а замість оцінок, коли робота доведена до кінця, кожен отримує , а для себе  робить  відповідні записи.

Успішно  працює створений  педагогом    блог  «Блог викладача хімії Купчиної Юлії Ігорівни» (http://kypchina.blogspot.com) - це і посилання на завантаження підручників, і теми творчих домашніх завдань, і відеоролики, презентації, схеми, повідомлення щодо проведення заходів, конкурсів, цікавинки про хімію тощо.

Купчина Ю.І. разом  з майстром виробничого навчання  створили блог для професійно-практичної підготовки з професії «Електрослюсар (слюсар) черговий та з ремонту устаткування. Електрогазозварник. Стропальник» ІІ курс. (Адреса блогу: https://egzkpgml.blogspot.com ).

Педагоги КЦПОММ створили  на Google-диску папку для організації дистанційного навчання, в якій розміщено папки з загальноосвітніх та професійно-теоретичних дисциплін, професійно–практичної підготовки для кожної групи, електронні журнали контролю успішності здобувачів освіти. БурдейнаТ. Ю. наповнює папки для здобувачів освіти міні-лекціями з предметів біологія та екологія, хімія, географія. Лекції  містять найважливіший матеріал параграфу, визначення, схеми, таблиці, багато наочного матеріалу, що дає змогу здобувачам освіти самостійно вивчити матеріал. При цьому  використовує різні кольори для виділення визначень, матеріалу для повторення та самостійної роботи. Таке кольорове розмежування дає можливість звертати увагу на основну інформацію, краще орієнтуватися у лекції, тому що здобувачі освіти мають різне технічне оснащення, і коли екран смартфону маленький, то чорно-білий текст стає важким у сприйнятті.

Для  демонстрації дослідів з хімії або отримання певної інформації з біології, географії  викладачі використовують  можливості YouTube . Застосовують також власноруч створені презентації. Багато освітніх ресурсів, таких як «Всеосвіта», «На Урок» та інші, дають можливість розробляти тести та проводити онлайн-опитування з природничих дисциплін.

Час  карантину   - це ще й період саморозвитку.  Педагоги є слухачами  низки вебінарів від мережевих платформ,  ресурсів та студій онлайн-освіти «На Урок», «EdEra», «Prometheus» та інших.

Шлях  до  успішного дистанційного навчання - спокій, бадьорість, творчість.