ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В ЗП(ПТ)О – НЕ ЗАБАГАНКА, А НЕОБХІДНІСТЬ ЧАСУ

 

Порадник від НМЦ ПТО

 

Усі, сьогодні усвідомлюють, що карантин – це надовго, тому в Україні відбувся масовий вимушений перехід на дистанційну освіту. Підхід до дистанційного навчання залежить від кожного конкретного закладу освіти й  конкретного педагога - наскільки вони виявляться готовими гнучко і швидко перебудувати свою роботу, наскільки  у здобувачів освіти й викладачів є якісний інтернет-доступ. Вимушене дистанційне навчання поставило вчителів, викладачів  перед непростими викликами: як організувати навчання в умовах карантину, коли викладач не може бути поруч?

На допомогу освітянам 06 квітня стартував  проєкт «Всеукраїнська школа онлайн». Цього дня розпочалися зйомки уроків за збалансованою навчальною програмою, розробленою Міністерством освіти і науки та 40 педагогами м. Києва. Викладаються  українська мова, українська література, історія України, всесвітня історія, англійська мова, фізика, алгебра, геометрія, географія, хімія та біологія.

Уроки демонструються на закріплених за кожним класом телеканалах:

§   10 клас: UA: Перший

§   11 клас: М1

Розклад телеурків:

/Files/images/Розклад телезанять.png

/Files/images/Розклад телезанять.png

Ці відеоуроки будь-який здобувач освіти зможе переглянути й у зручний для нього час на офіційних сторінках Міністерства освіти і науки України, у Facebook та на YouTube-каналі.

Тим викладачам, хто звик до фронтальної роботи, уроки через Skype будуть доречними. Дня цього необхідний premium пакет Skype, що дозволяє підключати до 30 осіб і мати зв’язок хорошої якості.

Якщо викладач уже мав досвід роботи з платформами Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro чи подібними, він зможе швидко підібрати (чи розробити власні) завдання для своїх здобувачів освіти на самостійне опрацювання.

Завдання для самостійного опрацювання навчального матеріалу, які здобувачі отримують через створені групи батьків у Viber,  мобілізує зусилля викладача у кризовій ситуації .

Але саме тепер є нагода активізувати роботу  сайтів  закладів. Завдання розміщувати на сторінці «Карантин. Дистанційне навчання». Для зворотного звя'зку та індивідуальних консультацій здобувачів освіти  з викладачами  в  цьому ж розділі подаються  їх номери мобільних телефонів та e-mail (за їх згодою).

Наступним є Zoom — зручний та простий у використанні сервіс онлайн-зустрічей  і  конференцій. На сайті спершу потрібно зареєструватись, а тоді запланувати урок чи конференцію. Після цього викладач отримує лінк, який може розіслати учням, щоб вони приєдналися до віртуальної зустрічі у  призначений час. Якщо робити це вперше, сервіс надає можливість спробувати тестовий варіант, щоб відчути, як усе працює. Безкоштовна версія Zoom дає змогу проводити 40-хвилинну онлайн-конференцію з необмеженою кількістю учасників.

Поетапна інструкція 
налаштування Zoom на вашому комп’ютері, 
аби йти в ногу з часом і комунікувати через круті й надійні інструменти!

 

1. Переходимо за посиланням -https://zoom.us/ через браузер Google Chrome або Mozilla. Виконуємо інструкції  та  завантажуємо програму на комп'ютер (вона завантажиться автоматично).
2. Натискаємо у  верхньому кутку – «Зареєструйтесь безкоштовно».
3. Вводимо робочу адресу електронної пошти або входимо за допомогою акаунтів Google / Facebook.
4. У «меню» натискаємо «Запланувати конференцію».
5. Вводимо дані: тема, опис, коли, тривалість (важливо зауважити, що на базовому тарифному плані Zoom є обмеження по часу: 40 хвилин для конференцій з трьома або більше учасниками).
6. Так як це американська програма час ділиться на AM і PM. AM - з 00:00 і до 11:59, PM - 12:01 - 23:59.
7. Вводимо необхідні параметри, натискаємо «Зберегти».
8. З'являється сторінка з даними про конференцію.
9. Копіюємо URL входу і висилаємо колегам або учням, яким потрібно буде пройти за посиланням у потрібний час.

Важливо: ви як організатор можете вибрати опцію - давати доступ до конференції учасникам до вас чи ні.
10. Після цього підключаємося до програми - відкриється необхідне вікно й   система запросить доступ до мікрофона  та  відеозв'язку - дозвольте ці зміни.
11. Як тільки почнеться конференція, унизу з'являться різні опції, як демонстрація екрану, запрошення учасників або запис цієї конференції. Обирайте те,  що вам потрібно  аби ефективно провести зустріч.
12. Для того , щоб завершити конференцію - натискаємо кнопку у правому нижньому куті «Завершилася конференція».
13. Якщо ви обрали запис екрану, система автоматично збереже його у вас на робочому столі. Це можливість ділитись матеріалом з учнями, які не були присутні з вами.

Адміністрації для спілкування з педагогічним колективом  (нарада, засідання педагогічної ради чи  інші заходи)  Zoom  буде дуже доречним. 

 

Дистанційне навчання — це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності здобувачів освіти, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Ураховуючи те, що карантини затяжний, організація повноцінного дистанційного навчання - не забаганка, а необхідність часу.

 


 

 

Навчаємось з телевізором:

 

 

Як зазначається, три тижні карантину без організації повноцінного дистанційного навчання — це не безневинний пропуск у навчанні. А враховуючи те, що карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку, МОН варто приділити серйозну увагу цьому питанню, користуючись нагальною необхідністю і мобілізацією зусиль, яку дає кризова ситуація.

 

 

Освітянська влада має зробити все можливе, щоб вичитка навчального матеріалу відбувалася згідно календарних планів. В установлені строки мають бути проведені тести і екзамени. Діти мають одержати державні документи. Життя має продовжуватися.

Усі, мабуть, усвідомлюють, що цей карантин надовго. Називаються різні строки, але вони оптимізму не додають. Повірте, мова не йде про якісь відпрацювання після карантину. Мова йде про повноцінний навчальний процес. Діти не можуть пропустити один рік школи через те, що ми не вміємо організувати навчальний процес дистанційно і владнати формальності.

Моя думка: суспільство має довіритися професійній доброчесності учителя, його кваліфікації, умінню оцінити учнівські досягнення. Освітянська влада має зробити все можливе, щоб вичитка навчального матеріалу відбувалася згідно календарних планів. В установлені строки мають бути проведені тести і екзамени. Діти мають одержати державні документи. Життя має продовжуватися.