Професійне навчання в умовах карантину

(з досвіду роботи ДПТНЗ «Марганецький професійний ліцей»)

 

З перших днів карантину педагоги Марганецького професійного ліцею переформатували свою роботу, запровадили дистанційне навчання для підготовки кваліфікованих робітників. Для організації освітнього процесу дистанційно педагоги МПЛ пройшли онлайн-курси «Хмарні технології», запропоновані НМЦ ПТО у Дніпропетровській області.

Дистанційне навчання МПЛ проводиться з використанням посилання спільного доступу на завдання (тести), конспекти, презентації, відео тощо.

Щоб зацікавити здобувачів освіти та урізноманітнити навчання, викладачі підбирають різні дидактичні активності (ігри за принципом передач, вікторин, пазлів, колеса фортуни і т.д.), що також допомагають закріпленню знань з теми. Педагоги використовують  конструктори  навчальних  ігор, багато освітніх ресурсів, таких, які дають можливість розробляти тести й онлайн-опитування. Для вивчення та закріплення нового матеріалу викладачі використовують універсальну онлайн-дошку.

Сучасне покоління здобувачів освіти краще сприймають картинку, а не текст. Тому візуалізація теми дає кращий результат, ніж звичайний конспект уроку. Враховуючи це в закладі освіти використовуються інтелект-карти як опорні конспекти.

Відомо, що виробниче навчання містить теоретичну та практичну частину. Найважче організувати саме практичну роботу, яка  за сприятливих умов відбувалася б або в майстернях, лабораторіях, або у навчальних та виробничих цехах і підрозділах підприємств.

Під час карантину майстри виробничого навчання використовують різні доступні засоби, щоб створити умови для оволодіння здобувачами виробничими навичками. Так майстри виробничого навчання готують теоретичні вказівки з питань:

-     Послідовність технологічного процесу;

-     Покрокові інструкції виконання вправ;

-     Технологічні карти на кожну компетентність (вид робіт), та інші.

Щоб уроки виробничого навчання були більш візуальними, майстри використовують відеоролики або фрагменти відео-уроків за конкретною темою.

Під час дистанційного навчання педпрацівники використовують власні блоги або сайти.

Основним завданням педагогів МПЛ в умовах карантину є максимальне виконання освітніх програм, забезпечення якості освітнього процесу за дистанційною формою навчання. Це завдання педколектив Марганецького професійного ліцею виконує творчо, натхненно, з повною відповідальністю та віддачею.