Алгоритм організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання (практичні поради педагогам)

 

1.    Визначитись зі стратегією дистанційного навчання, враховуючи, що недостатньо надати весь навчальний матеріал на самостійне вивчення здобувачам освіти.

2.    На засіданні методичних комісій визначитись з переліком предметів за якими можлива організація за дистанційною формою.

3.    Створити на сайті закладу професійної (професійно-технічної) освіти сторінку/розділ «Дистанційне навчання» на якому постійно оновлювати інформацію  (розклад, освітні матеріали, формат здачі завдань, термінові оголошення).

4.    Відповідно до Положення про дистанційне навчання необхідно передбачити якісне комунікаційне середовище з відповідними ресурсами, а саме:  освітніми, для визначення рівня знань здобувачів освіти, можливістю комунікувати з педагогом. Наприклад: ClassDojo, Google Classroom

5.    Ознайомити здобувачів освіти з правилами та дедлайном і дотримуватись їх. Тобто, учасники цього процесу, як учні, так і викладачі, мають розуміти, що в них є чітка дата, до якої треба оприлюднити завдання та його виконати. Після виконання завдання здобувач освіти обов’язково має отримати фідбек.

6.    Завчасно повідомити здобувачів освіти про формат завдання. Наприклад, якщо це творча робота — роботи пересилаються у формі Google-презентації. Будь-які письмові роботи зручно буде здавати у формі Google-документа. Дуже актуальним буде спільний формат здавання робіт. Для цього потрібно буде використовувати в спільному доступі дошку Padlet. Це безкоштовна платформа. Отож, педагог створює спільну дошку, розсилає посилання здобувачам освіти. Потім педагог створює завдання та «прикріплює» його на спільній дошці як стікер. У цьому стікері здобувачі освіти можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики.

 

 

Покрокова інструкція створення віртуального класу за допомогою гугл-сервісу Google Classroom

Для створення нового курсу необхідно:

1. Відкрити свою поштову скриньку Gmail.

 2. Натиснути кнопку Додатки (при необхідності вибрати кнопку «Більше») і знайти в переліку додаток Клас.

 

3. У відкритій вкладці Google Класу за допомогою «+» у правому верхньому куті створити новий клас «Створити клас».

 

4. Зробити опис курсу та зачекати кілька хвилин.

  5. Налаштувати при потребі інтерфейс курсу.

6. На вкладці Завдання за допомогою кнопки «Створити» додати теоретичні матеріали, відео, завдання, тестування для учнів. 

 

7. Створити теми: 

 

8. Додати теоретичні матеріали, завдання, запитання (додати назву, вказівки, оцінку, термін виконання, тему тощо; зверніть увагу на кнопки «Додати», «+Створити», щоб додати документи, файли, презентації, відео, посилання на сайти тощо):

 

 

9. На вкладці Люди до курсу можна запрошувати та видаляти, за необхідності, викладачів та учнів (вони повинні власні облікові записи Google).

 

 

   Питання і завдання учнів можна відслідковувати в Календарі групи. При створенні групи учні автоматично отримують доступ до календаря в групі і в Google Календарі. В календарі групи учні бачать свої завдання і терміни їх виконання.