Професійна (професійно-технічна) освіти Дніпропетровщини активний учасник обговорення проєктів законодавчих і нормативно-правових актів та впровадження нових форм підготовки висококваліфікованих робітників

 

При підготовці кваліфікованих робітників Міністерство освіти і науки України здійснює акцент на використання дуальної форми. Це дуже важливий сучасний крок, який має зробити систему підготовки фахівців ефективною, а не просто зруйнувати існуючу.

Серед активніших учасників впровадження дуальної форми здобуття освіти є профтехосвіта Дніпропетровщини, яка одна з перших почала впроваджувати елементи дуального навчання.

З 2017 року організація навчально-виробничого процесу з впровадженням елементів дуальної форми навчання здійснюється Криворізьким професійним гірничо-технологічним ліцеєм на базі ПАТ «Кривбасзалізрудком» за професією «Машиніст електровоза» (гірничі роботи) в інтеграції з професіями «Електрослюсар (слюсар) черговий та з ремонту устаткування», «Люковий» (гірничі роботи).

В 2018 році організували роботу 12 закладів професійної (професійно-технічної) освіти (далі - ЗП(ПТ)О, які уклали угоди з 19 підприємствами, та здійснюють навчання з 15 професій за галузями: електротехнічне виробництво, залізничний транспорт, автотранспорт, гірничодобувна промисловість, швейне виробництво, громадське харчування.

На 2019 рік заплановано співпрацю з упровадження у професійну підготовку кваліфікованих робітничих кадрів елементів дуальної форми навчання 21 ЗП(ПТ)О з 27 підприємствами за галузями: зварювальне виробництво, енергетична галузь, залізничний транспорт, автотранспорт, вугільно- та гірничодобувна промисловість, швейне виробництво, ресторанний сервіс, машинобудування, металургійне  виробництво, монтажне-складальне виробництво (будівництво).

Співпраця з Федерацією організацій роботодавців Дніпропетровщини дала можливість пізнати досвід Німеччини з дуальної освіти, майже в двічі збільшити кількість закладів освіти та підприємств з впровадження дуальної форми здобуття освіти, підготувати тренерів із числа фахівців підприємств області, провести анкетування 155 підприємств. Результати анкетування стали дороговказом на подальшу роботу з удосконалення підготовки робітничих кадрів, запровадження навчання за новою формою.

Навчально-методична служба професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області не байдужа до суттєвих змін в забезпеченні економіки України кваліфікованими кадрами і стає активним учасником обговорення нових законодавчих та нормативно-правових актів щодо реформування професійно (професійно-технічної) освіти.

Одним із останніх документі - був проєкт наказу Міністерство освіти і науки України (МОН) “Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти” (далі — Проєкт).

Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти в Дніпропетровській області з метою всебічного опрацювання цього Проєкту було організовано громадське обговорення та консультації з представниками педагогічної громадськості державних закладів освіти, ради директорів ЗП(ПТ)О Дніпропетровської області, Федерацією організацій роботодавців Дніпропетровщини та профспілками. За підсумками обговорення направлено зауваження та пропозиції. Сподіваємося, що думку профтехосвітян регіону почують в МОН, та пропозиції будуть враховані при затвердженні “Положення про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти”

 

 

 

 

В.М.ВАСИЛИНЕНКО,

директор НМЦ ПТО у

Дніпропетровській області