Реалізація міжнародних проектів
у професійно-технічній освіті Дніпропетровщини
На базі навчально-методичного центру у Дніпропетровській області проведено засідання круглого столу за темою «Про наслідки реалізації міжнародних проектів у професійно-технічній освіті області», в якому взяли участь:
-Вольф-дітер Мільхан -міжнародний експерт ЄС «Підвищення ефективності управління системою ПТО на регіональному рівні»;
-представники пілотних ПТНЗ області;
-роботодавці;
-керівники навчальних закладів, які мають бажання впроваджувати в ПТНЗ новації проектів;
-керівники приватних ПТНЗ;
-представник вищої школи.
Учасники обговорювали питання:
-стратегія та реформування ПТО;
-соціальне співробітництво як пріоритетний напрямок розвитку ПТО; -платформа співробітництва з роботодавцями з питань розробки рамкової системи кваліфікації в Європі;
-науковий підхід до проблем впровадження виробничих технологій у процесі підготовки робітників тощо.
Учасники засідання круглого столу звернули увагу на необхідність оновлення змісту професійної підготовки, забезпечення стратегії випереджувального розвитку професійної освіти.
Виходячи з обговорення всього спектру освітянських проблем, новацій у системі професійно-технічної освіти, зумовлених результатами участі у міжнародних проектах, учасники круглого столу вважають за доцільне всім закладам профтехосвіти взяти до уваги :
- Необхідність узагальнення досвіду пілотних ПТНЗ для поширення в усі навчальні заклади області різної форми підпорядкування та власності
- Встановлення зв’язків із соціальними партнерами, які залучаються до розв’язання проблем профтехосвіти та навчання робітничих кадрів
- Розширення стосунків ПТНЗ із центрами зайнятості та обмін інформацією про ринки праці та пропозиції в системі профтехосвіти
- Розробка та апробація державних стандартів профтехосвіти, з врахуванням результатів анкетування роботодавців, користувачів педпослуг профтехосвіти
- Проведення роботи з впровадження національної кваліфікаційної структури
- Необхідність оновлення змісту навчання фахівців сільськогосподарського профілю
- Проведення постійної роботи з навчання педпрацівників інтерактивних методів навчання та впровадження їх на практиці
- Створення дієвих партнерських громадських формувань із залученням замовників кадрів у визначенні змісту навчання та прийнятті управлінських рішень керівниками ПТНЗ
- Розповсюдження досвіду розробки бізнес-планів навчальних закладів, які сприяли б конкурентноздатності на ринку освітніх послуг.
Л.Мілова,
методист НМЦ ПТО у Дніпропетровській області