РЕКОМЕНДАЦІЇ
круглого столу керівних кадрів профтехосвіти
«Про хід та результативність впровадження
інноваційних проектів у ПТНЗ області»
Учасники круглого столу керівних кадрів профтехосвіти відзначають актуальність інноваційної спрямованості
Динаміка сучасного розвитку цивілізації, прогнозування його перспектив наводять на висновки, що сучасним, перспективним є інноваційність.
Професійно-технічні навчальні заклади області застосовують нові технології у навчально-виробничому процесі (наприклад, у будівництві: Ceresit, Кnauf), впроваджують модульне навчання, методологія якого запропонована Міжнародною організацією праці в рамках реалізації в Україні програми розвитку ООН.
Навчальні заклади є учасниками українсько-канадського проекту «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні». Юнеско визначило перше десятиліття ХХІ століття періодом розвитку професійної освіти і підготовки кадрів тощо.
Більшість навчальних закладів першими ознайомилися з кращими педагогічними інноваційними проектами України та Европи.
Усвідомлюючи, що профтехосвіта потребує нових підходів, навчальні заклади взяли активну участь у Всеукраїнській естафеті інноваційних проектів у системі професійно-технічної освіти, і далі у Всеукраїнському маршруті впровадження (вивчення) інноваційних проектів.
Протягом року з метою подальшого розвитку професійно-технічної освіти було заплановано 95 виїздів педагогічних працівників ПТНЗ України відповідного профілю.
Активну участь у Всеукраїнському маршруті взяли:
- Дніпропетровський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів туристичного сервісу – 9 виїздів;
- Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти з поліграфії і інформаційних технологій – 5 виїздів.
- Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу – 6 виїздів.
- Криворізький навчально-виробничий центр – 4 виїзди.
Разом з тим необхідно відзначити недостатню роботу із впровадження інноваційних проектів таких навчальних закладів:
- Нікопольський професійний ліцей;
- Професійно-технічне училище № 48;
- Західно-Донбаський професійний ліцей;
- Дніпропетровський професійний ліцей харчових технологій;
- Професійно-технічне училище № 40;
- Тернівський професійно-гірничий ліцей;
- Томаківський професійний аграрний ліцей;
- Професійно-технічне училище № 80;
- Софіївський професійний ліцей;
- Царичанський аграрний професійний ліцей.
На сьогодні здійснено 73 виїзди.
Обговоривши теоретичні та практичні проблеми впровадження інноваційних проектів в ПТНЗ області, учасники круглого столу
Рекомендують:
Відзначити позитивну роботу щодо впровадження інноваційних проектів у навчально-виробничий процес
- Дніпропетровського центру підготовки і перепідготовки робітничих кадрів туристичного сервісу;
- Дніпропетровського центру професійно-технічної освіти з поліграфії та інформаційних технологій;
- Криворізького центру професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу;
- Криворізького навчально-виробничого центру.
Керівникам професійно-технічних навчальних закладів:
1. Продовжувати впровадження у навчально-виробничий процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій;
2. Організувати семінарські і практичні заняття, тренінги, дискусійні форми розгляду виробничих ситуацій, наукові семінари, дебатні турніри, реферативні читання з питань інновацій.
3. Вважати одним із пріоритетних напрямків у діяльності закладів створення умов оновлення змісту профтехосвіти та організації навчально-виробничого процесу відповідно до ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень.
Навчально-методичним центрам профтехосвіти (Василиненко В.М., Зозуля Н.В.)
1. Сприяти активізації роботи щодо впровадження інноваційних проектів в
- Нікопольському професійному ліцеї;
- Професійно-технічному училищі № 48;
- Західно-Донбаському професійному ліцеї;
- Дніпропетровському професійному ліцеї харчових технологій;
- Професійно-технічному училищі № 40;
- Тернівському професійному гірничому ліцеї;
- Томаківському професійному аграрному ліцеї;
- Професійно-технічному училищі № 80;
- Софіївському професійному ліцеї;
- Царичанському аграрному професійному ліцеї.
2. Надати можливості для оперативного інформування педагогічних працівників про нові технології навчання, які запроваджуються в профтехосвіті України, в галузі техніки,технології, педагогіки.
Відповідальний Козловський Г.Ф.
3. Використовувати засоби масової інформації для висвітлення кращого досвіду впровадження інноваційних проектів в ПТНЗ області.
Відповідальна Гуткіна Е.Д.
4. Вивчити питання щодо створення на базі Дніпропетровського центру професійної освіти замкнутого циклу «Об’єднання – майстерня – лабораторія – кабінет» та запропонувати їх створення в інших навчальних закладах.
5. Поширити досвід створення громадських об’єднань за галузевим принципом; навчальних закладів, колективів, груп людей (створити асоціацію).
6. Поширити практику створення дорадчих органів з представників навчальних закладів та соціальних партнерів, підприємств-замовників кадрів.
7. Провести огляд училищної преси.
8. Вивчити досвід ВПУ-55 м. Дніпропетровська щодо створення та діяльності електронного методичного кабінету.
Відділу професійно-технічної освіти та ліцензування Головного управління освіти і науки облдержадміністрації
1. Активізувати роботу з контролю за впровадженням інноваційних проектів в ПТНЗ області.
2. Стимулювати керівників ПТНЗ, які впроваджують у навчально-виробничий процес сучасні технології, беруть участь у всеукраїнських і міжнародних виставках, конкурсах, пов`язаних з інноваційними технологіями.
3. Сприяти створенню умов для фінансування гуртків позакласної роботи (предметних, технічної творчості, художньої самодіяльності, спортивних, клубів за інтересами, інших форм роботи).
Схвалено учасниками круглого столу.
05.02.2009.