РЕКОМЕНДАЦІЇ

круглого столу керівних кадрів профтехосвіти

«Про хід та результативність впровадження

інноваційних проектів у ПТНЗ області»

 

         Учасники круглого столу керівних кадрів профтехосвіти відзначають актуальність інноваційної спрямованості

         Динаміка сучасного розвитку цивілізації, прогнозування його перспектив наводять на висновки, що сучасним, перспективним є інноваційність.

Професійно-технічні навчальні заклади області застосовують нові технології у навчально-виробничому процесі (наприклад, у будівництві: Ceresit, Кnauf), впроваджують модульне навчання, методологія якого запропонована Міжнародною організацією праці в рамках реалізації в Україні програми розвитку ООН.

Навчальні заклади є учасниками українсько-канадського проекту «Децентралізація управління професійним навчанням в Україні». Юнеско визначило перше десятиліття ХХІ століття періодом розвитку професійної освіти і підготовки кадрів тощо.

Більшість навчальних закладів першими ознайомилися з кращими педагогічними інноваційними проектами України та Европи.

         Усвідомлюючи, що профтехосвіта потребує нових підходів, навчальні заклади взяли активну участь у Всеукраїнській естафеті інноваційних проектів у системі професійно-технічної освіти, і далі у Всеукраїнському маршруті впровадження (вивчення) інноваційних проектів.

         Протягом року з метою подальшого розвитку професійно-технічної освіти було заплановано 95 виїздів педагогічних працівників ПТНЗ України відповідного профілю.

         Активну участь у Всеукраїнському маршруті взяли:

-         Дніпропетровський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів туристичного сервісу – 9 виїздів;

-         Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти з поліграфії і інформаційних технологій – 5 виїздів.

-         Криворізький центр професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу – 6 виїздів.

-         Криворізький навчально-виробничий центр – 4 виїзди.

Разом з тим необхідно відзначити недостатню роботу із впровадження інноваційних проектів таких навчальних закладів:

-            Нікопольський професійний ліцей;

-            Професійно-технічне училище  № 48;

-            Західно-Донбаський професійний ліцей;

-            Дніпропетровський професійний ліцей харчових технологій;

-            Професійно-технічне училище  № 40;

-            Тернівський професійно-гірничий ліцей;

-            Томаківський професійний аграрний ліцей;

-            Професійно-технічне училище  № 80;

-            Софіївський професійний ліцей;

-            Царичанський аграрний професійний  ліцей.

На сьогодні здійснено 73 виїзди.

Обговоривши теоретичні та практичні проблеми впровадження інноваційних проектів в ПТНЗ області, учасники круглого столу

Рекомендують:

Відзначити позитивну роботу щодо впровадження інноваційних проектів у навчально-виробничий процес 

-         Дніпропетровського центру підготовки і перепідготовки робітничих кадрів туристичного сервісу;

-         Дніпропетровського центру професійно-технічної освіти з поліграфії та інформаційних технологій;

-          Криворізького центру професійної освіти робітничих кадрів торгівлі та ресторанного сервісу;

-         Криворізького навчально-виробничого центру.

Керівникам професійно-технічних навчальних закладів:

 

1. Продовжувати впровадження у навчально-виробничий процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій;

2. Організувати семінарські і практичні заняття, тренінги, дискусійні форми розгляду виробничих ситуацій, наукові семінари, дебатні турніри, реферативні читання з питань інновацій.

3. Вважати одним із пріоритетних напрямків у діяльності закладів  створення умов оновлення змісту профтехосвіти та організації навчально-виробничого процесу відповідно до ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень.

Навчально-методичним  центрам профтехосвіти (Василиненко В.М., Зозуля Н.В.)

1.     Сприяти активізації роботи щодо впровадження інноваційних проектів в

- Нікопольському професійному ліцеї;

- Професійно-технічному училищі  № 48;

- Західно-Донбаському професійному ліцеї;

- Дніпропетровському професійному ліцеї харчових технологій;

- Професійно-технічному училищі № 40;

- Тернівському професійному гірничому ліцеї;

- Томаківському професійному аграрному ліцеї;

- Професійно-технічному училищі  № 80;

- Софіївському професійному ліцеї;

- Царичанському аграрному професійному  ліцеї.

2.     Надати можливості для оперативного інформування педагогічних працівників про нові технології навчання, які запроваджуються в профтехосвіті України, в галузі техніки,технології, педагогіки.

Відповідальний Козловський Г.Ф.

3.     Використовувати засоби масової інформації для висвітлення кращого досвіду впровадження інноваційних проектів в ПТНЗ області.

Відповідальна Гуткіна Е.Д.

4.     Вивчити питання щодо створення на базі  Дніпропетровського центру професійної освіти замкнутого циклу «Обєднання – майстерня – лабораторія – кабінет» та запропонувати їх створення в інших навчальних закладах.

5.     Поширити  досвід створення громадських об’єднань за галузевим принципом; навчальних закладів, колективів, груп людей (створити асоціацію).

6.     Поширити практику створення дорадчих органів з представників навчальних закладів та соціальних партнерів, підприємств-замовників кадрів.

7.     Провести огляд училищної  преси.

8.     Вивчити досвід ВПУ-55 м. Дніпропетровська щодо створення та діяльності електронного методичного кабінету.

Відділу  професійно-технічної освіти та ліцензування Головного управління освіти і науки  облдержадміністрації

1.     Активізувати роботу з контролю за впровадженням інноваційних проектів в ПТНЗ області.

2.     Стимулювати керівників ПТНЗ, які впроваджують у навчально-виробничий процес сучасні технології, беруть участь у всеукраїнських і міжнародних виставках, конкурсах, пов`язаних з інноваційними технологіями.

3.     Сприяти створенню умов для  фінансування гуртків позакласної роботи (предметних, технічної творчості, художньої самодіяльності, спортивних, клубів за інтересами, інших форм  роботи).

 

Схвалено учасниками круглого столу.

05.02.2009.